سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : 95082
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

افزایش دغدغه مندی طلاب و روحانیون نسبت به مسائل کشور

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دغدغه مندی حوزویان نسبت به مسائل کشور، قوه مطالبه گری طلاب و روحانیون را نیز تقویت کرده است.
افزایش دغدغه مندی طلاب و روحانیون نسبت به مسائل کشور
افزایش دغدغه مندی طلاب و روحانیون نسبت به مسائل کشور
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی عصر دوشنبه در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم، ضمن تاکید بر عملیاتی سازی تفاهم نامه حوزه‌های علمیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حوزه علمیه به عنوان حوزه انقلابی، با تعمیق توجه خود، به مسائل فرهنگی و اجتماعی و دغدغه‌های نظام اسلامی ورود نموده و با ارتقای سطوح دغدغه مندی حوزویان نسبت به مسائل کشور، قوه مطالبه گری طلاب و روحانیون را نیز تقویت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برای نقاط تلاقی حوزه با بیرون، دستیار ویژه ای تعیین و حدود ۱۲ ستاد تخصصی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی راه اندازی شده است، افزود: در برنامه پنج ساله و طرح آمایش حوزه‌های علمیه، بحث بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نخبگانی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و اخذ نظرات و دیدگاه‌های ایشان برجسته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در طرح آمایش حوزه، بالغ بر ۸۰ کارکرد حوزه و دایره ارتباط آن با نهادهای حاکمیتی ترسیم شده است، گفت: ۴۰۰ رشته و گرایش و مقطع در حوزه‌های علمیه ترسیم، سرفصل نویسی و منابع و متون آن آماده شده است؛ ثمرات جهش دانشی این رویکرد در یک دهه آینده نمود عینی خواهد یافت.

اقتصاد ایران کماکان بر ریل سرمایه داری

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت تفاهم نامه همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و حوزه‌های علمیه، درگیر کردن حوزویان با سطوح حکمرانی دینی را به نوعی ارتقای سطوح علمی و تقویت مطالبه گری توصیف نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست و دفاع ما دینی و مردمی شده در حالی که هنوز اقتصاد کشور دینی و مردمی نشده است افزود: اقتصاد ما همچنان بر ریل سرمایه داری استوار بوده، رابطه بانک و صنعت با مردم کمرنگ است؛ اگر همچون سیاست و دفاع در عرصه فرهنگ و اقتصاد به سمت مردمی سازی حرکت نموده، نقش خانواده و محلات را در این حوزه‌ها پررنگ‌تر شاهد تأثیرات فراوانی خواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر ارائه الگوهای شهرسازی بومی، توجه به حاشیه نشینی را مسئله‌ای مهم عنوان نمود گفت: تلاش ما بر این است که با همکاری مجموعه‌های علمی کشور از جمله حوزه‌های علمیه، در سیاست‌های کلی برنامه هفتم کشور، آینده نگری را تقویت نموده و به متن مسائل روز و جاری کشور توجه بیش از پیش داشته باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxz0n.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما