چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 95088

فقدان دار قالی سبب قطع بیمه قالیبافی می‌شود

قم نيوز : مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: فقدان دار قالی موقع بازدید بازرسین، سبب قطع بیمه قالیبافی می‌شود.
فقدان دار قالی سبب قطع بیمه قالیبافی می‌شود
فقدان دار قالی سبب قطع بیمه قالیبافی می‌شود
به گزارش قم نیوز علی‌اصغر دادخواه در جمع خبرنگاران در تشریح برخی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی اظهار داشت: مزایا و حقوق بیمه اختیاری در زمان بازنشستگی مانند بیمه اجباری است و هیچ‌گونه تفاوتی ندارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم افزود: درصورتی‌که فرد بخواهد در زمان پیش از موعد بازنشسته شود نمی‌تواند میزان حق بیمه خود را به‌صورت قسطی پرداخت کند، بلکه باید یکجا آن را تسویه کند تا بتواند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: اگر فردی دارای بیمه اختیاری تأمین اجتماعی باشد و از مشکل جسمی رنج ببرد، برای استفاده از مزایای کارافتادگی باید در کمیسیون پزشکی مدیریت درمان حضور یابد و فرمی را در شعبه بیمه پردازی تکمیل کند تا مدارک تکمیل و پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع شود.

دادخواه با بیان اینکه اگر پزشکان پذیرفتند که وی بیش از 66 درصد از کارافتادگی دارد، می‌تواند از خدمات سازمان استفاده کند و کار افتاده محسوب شود، عنوان کرد: داشتن کارت پایان خدمت برای بیمه پردازی در تأمین اجتماعی ملاک نیست و نداشتن این کارت، مانع  بیمه پردازی کارگر اجباری نمی‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: قانون بیمه بیکاری از یک ماه تا 50 ماه برای یک دوره 30 ساله ویژه بیمه پرداز حفظ می‌شود و اگر بیمه بیکاری به این فرد تعلق بگیرد ذخیره می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قانون بیمه بیکاری آیین‌نامه دارد و در آیین‌نامه می‌گوید که کارگر ظرف یک ماه می‌تواند پس از بیکاری به اداره کار مراجعه کند و پیگیر بیمه بیکاری شود افزود: برای پرداخت بیمه اجباری در سه ماه اسفند 98 ،فروردین و اردیبهشت 99، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا موظف شد تا بیمه بیکاری را پرداخت کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم در بخش دیگری ابراز کرد: پرداخت عیدی نسبت به سنوات فرد متغیر است، به‌طور مثال فردی که با 30 سال خدمت بازنشسته می‌شود عیدی را به‌طور کامل یک‌میلیون و پانصد هزار تومان و فردی که با 10 سال سابقه بازنشست می‌شود یک‌سوم آن را دریافت می‌کند.

وی در مورد بیمه قالیبافی عنوان کرد: این بیمه مشمول کمک دولت می‌شود و 7 درصد را خودشان می‌دهند و دولت موظف است 20 درصد را پرداخت کند.

دادخواه اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بیمه پرداز بیمه قالیبافی را حفظ کرده مگر اینکه دار قالی وجود نداشته باشد که نماینده شرکت فرش و نماینده شرکت تأمین اجتماعی در بازدید، در صورت فقدان دار قالی، بیمه قالیبافی لغو می‌شود.

وی گفت: این افراد می‌توانند از بیمه اختیاری مشاغل استفاده کنند و بانوان نیز از بیمه زنان خانه‌دار بهره‌مند شوند که 12 و 14 و 18 درصد است، و یا بانوان در درمان می‌توانند از بیمه همسر بهره‌مند شوند و ماهانه 56000 تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم افزود: پیشنهاد می‌کنیم اگر این افراد می‌خواهند صندوق بیمه تأمین اجتماعی باشند و دار قالی ندارند مدل بیمه را زنان خانه‌دار تبدیل کنند و یا از بیمه زنان روستایی و عشایری به مدت یک سال بیمه شوند.

وی بیان کرد: فردی که دارای سابقه قالیبافی است، می‌تواند بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی به همراه حقوق شود، طبق ماده 76 قانون تأمین اجتماعی 4 تبصره وجود دارد، نخستین شرط این است که اگر کسی 35 سال حق بیمه داشته باشد به شرایط سنی نیازی ندارد.

دادخواه عنوان کرد: اگر قالیباف 30 سال حق بیمه پرداخت کرده است به‌شرط داشتن پنجاه سال برای آقایان و 45 سال سن برای خانم‌ها می‌تواند بازنشسته شود، همچنین اگر 20 سال پرداخت حق بیمه داشته باشند 60 سال سن برای آقایان و 55 سال سن برای خانم‌ها در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjoyeh.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما