چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 95092

سومین جشنواره دین و فضای مجازی، در قم آغاز شد

قم نيوز : سومین جشنواره «دین و فضای مجازی» با عنوان «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» با همکاری جمعی از نهادهای علمی و پژوهشی در قم آغاز شد.
سومین جشنواره دین و فضای مجازی، در قم آغاز شد
سومین جشنواره دین و فضای مجازی، در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز این جشنواره با همکاری دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی با همکاری اداره نخبگان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و دانشگاه باقرالعلوم (ع) آغاز شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، باید آثار خود را متناسب با یکی از محورهای جشنواره در موضوعات بررسی رابطه نظام ولایت فقیه با فناوری‌های دولت‌گریز با مطالعه موردی بلاکچین، بررسی فقهی حق گمنامی و حدود آن در اسلام و رابطه آن با هویت‌مندی افراد، موجودیت‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی، بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی و  بررسی فلسفی-فقهی مالیت در فضای مجازی ارسال کنند.

 بررسی فقهی-اجتماعی اصل و شیوه‌های ایجاد یا حضور در شبکه‌های اجتماعی با عنایت به همزمانی فرصت‌ها و تهدیدها؛ در سه وضعیت غلبه دشمن، غلبه حکومت اسلامی و موازنه، بررسی فقهی ارزش‌های اساسی اقتصاد اسلامی در فضای مجازی، ملاحظات فلسفی-فقهی هنرهای دیجیتال، بررسی حدود سیاست‌گذاری، مقرره‌گذاری، قانون‌گذاری و جرم‌انگاری در حکمرانی فضای مجازی از منظر فقهی، بررسی فقهی حدود و شیوه‌های نظارت بر فضای مجازی با لحاظ لایه‌مندی گروه‌های کاربری در فضای مجازی،  امکان تعریف و حدود حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقه و اصول و قواعد فقهی حاکم بر تعامل نظام اسلامی با دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌های دیگر در فضای مجازی بخش دیگر محورهای این جشنواره است.

 همچنین بررسی فقهی تزاحم مساله امنیت و جهانی شدن در عصر فضای مجازی،  بررسی حدود فلسفی-اخلاقی-فقهی هوش‌ مصنوعی در اسلام، مقایسه رودیکردهای فقهی (فقه فردی، فقه حکومتی، فقه نظام و غیره) در مواجهه با مسائل مستحدثه و پدیده‌های نوظهور با مطالعه موردی رمزارز و  مقایسه انتقادی نگاه سلبی و ایجابی در رویکردها، حرکت‌ها و رفتارها در مواجهه با فضای مجازی از منظر فلسفه فقه، محورهای بعدی جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی است.

مهلت ارسال چکیده آثار تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ است که در صورت تأیید آن از سوی هیئت داوران، منتخبین فرصت دارند تا فایل کامل اثر خود را تا تاریخ ۳۱ خرداد سال آینده برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 آثار باید در فایل«word» با پسوند (docs) یا « LibreOffice» با پسوند (odt) نگاشته شوند و ارجاعات به صورت پامتنی باشد. اثر باید دارای چکیده، مقدمه، نتیجه‌گیری و منابع و مآخذ باشد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به صورت پست یا نسخه مکتوب یا دیجیتال به دبیرخانه جشنواره به نشانی قم، خیابان شهید صدوقی، خیابان فردوسی، بعد از تقاطع شهید حسن‌پور، ساختمان نعیم، کدپستی: ۳۷۱۳۱۶۶۷۰۵ ارسال کنند همچنین ارسال نسخه الکترونیکی به شناسه @oisc_rooydad در پیام‌رسان ایتا نیز فراهم است.

به نفرات برتر این جشنواره به ترتیب  نفر اول ۴۰ میلیون تومان (۳۰ میلیون هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه)،  نفر دوم ۳۰ میلیون تومان (۲۰ میلیون هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه)، نفر سوم ۲۰ میلیون تومان (۱۰ میلیون هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه) و  نفرات چهارم تا دهم، هر کدام ۱۵ میلیون تومان (۵ میلیون هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه) اهدا می شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای پژوهشگاه فضای مجازی به نشانی csri.majazi.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۰۶۶۸۵۴۸۷ - ۰۲۵۳۲۹۴۲۵۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام / 106

     
https://qomnews.ir/vdcew78o.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما