چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 95100

اعلام رنگ بندی مناطق استان توسط شورای اطلاع رسانی

قم نيوز : استاندار قم ضمن صدور دستور تعطیلی آرامستان های استان در پنج شنبه آخر سال، از شورای اطلاع رسانی استان خواست تا درباره اعلام رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف استان و اعلام آن به هم استانی ها، تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
آرامستان ها پنج شنبه آخر سال تعطیل است
آرامستان ها پنج شنبه آخر سال تعطیل است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ضرورت ارائه گزارش های مستمر توسط دستگاه های اجرایی استان درباره نحوه إعمال نظارت ها بویژه درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار کرد: رنگ بندی منطقه ای استان بر اساس میزان ابتلا و بستری های کرونایی باید جای خود را به نقطه زنی مکان های تجمع و تردد اصلی بدهد تا بتوان این نقاط را بر اساس روشی هدفمند مورد توجه و دقت نظر بیشتر قرار داد.

وی افزود: بدیهی است هر منطقه ای از شهر و استان قم که در آن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حداقل می رسد باید به صورت نقطه ای تحت نظارت و کنترل بیشتر واقع شود.

استاندار قم در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع خود را موظف کرد تا ضمن ارائه گزارشی از حضور ویدئوکنفرانسی اعضای این ستاد، نسبت به نقض برخی از شیوه نامه ها در برخی محیط های اداری استان توجه لازم را مبذول کند.

وی همچنین خطاب به محمدرضا گروسی گفت: این معاونت مکلف است علاوه بر پیگیری در اختیار قرار دادن امکانات دستگاه های اجرایی استان به طرح شهید سلیمانی، گزارشی مستمر و هفتگی از ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به صورت الکترونیکی به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ارائه کند.

سرمست در عین حال درباره اطلاع رسانی عمومی مناطق آلوده تر استان در موضوع کرونا تصریح کرد: نظر نهایی در این موضوع با تصمیم شورای اطلاع رسانی استان خواهد بود.

وی در عین حال از پلیس و عوامل راهور استان خواست تا نظارت های حداکثری در مناطق شلوغ و پر تردد استان اعمال کنند، ضمن آن که مقرر شد تا نیروی انتظای استان نیز در نشست هفته آینده این ستاد، گزارشی از وضعیت ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در ساعات 21 تا 3 بامداد ارائه کند.

استاندار قم سپس به ضرورت توسعه دولت الکترونیک توجه داد و گفت: پیش از شیوع کرونا، مدیران دستگاه های اجرایی استان موظف شدند تا یک روز در هفته را بدون نیاز به تشریفات و گرفتن وقت قبلی، به ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم اختصاص دهند، اما شیوع کرونا سبب ایجاد برخی محدودیت ها در ملاقات چهره به چهره مسؤولان با مردم شد که البته این امر نباید به معنای عدم پاسخگویی و یا قطع ارتباط مسؤولان با ارباب رجوع تلقی شود.

وی افزود: بر همین اساس، مقرر شده است تا توسعه دولت الکترونیک در ایام شیوع کرونا مورد توجه جدی تر قرار گیرد و همه دستگاه ها موظف شده اند تا در این موضوع فعال باشند.

سرمست در ادامه با تأکید بر ضرورت پیگیری مسائل تنظیم بازار استان بویژه در ایام پایانی سال خاطر نشان کرد: نباید امکان فروش فوق العاده از کاسبان و اتحادیه های صنفی سلب شود، ضمن آن که تضمین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این فروش های فروق العاده نیز باید از اصناف خواسته شود.

وی با اعلام تعطیل بودن آرامستان های استان در پنج شنبه پایانی سال جاری از ضرورت تشدید نظارت ها در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع)، مسجد مقدس جمکران و همچنین دیگر مساجد استان سخن گفت و بیان داشت: نظارت بر مطب ها، مراکز تشخیصی پزشکی و همچنین مراکز جراحی محدود استان نیز باید تشدید شده و گزارش این نظارت ها به نشست بعدی این ستاد ارائه شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdce7z8o.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما