قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: باوجودی که قم در شرایط مطلوبی است وضعیت شکننده در قم مناطق قرمز همچنان وجود دارد.
دورهمی‌هایی با طعم کرونا از سوی جوانان در تالارهای پذیرایی و رستوران‌های قم
دورهمی‌هایی با طعم کرونا از سوی جوانان در تالارهای پذیرایی و رستوران‌های قم
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن ارائه گزارش هفتگی از شرایط و وضعیت قم درزمینهٔ کرونا اظهار داشت: قم ازلحاظ بروز بیماری در رتبه 29 کشور قرار دارد درحالی‌که طی هفته‌های گذشته در رتبه 31 قرار داشتیم میانگین اورژانس روند افزایشی داشته و بین 95 تا 100 و برخی مواقع تا 120 بیمار هم در حال افزایش است.

 مناطق قرمز رنگ شهر قم محل نظارت و توجه

رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: تا 7 اسفندماه هم چنان شهرک قدس؛ گلزار و پردیسان و بخش‌های دیگری از استان شرایط قرمزرنگی دارند این در حالی است که استان در شرایط آبی‌رنگ کرونایی است باید در این مناطق نظارت‌ها بیشتر شود نقشه مناطق آلوده و یا رنگ‌بندی کرونایی مناطق شهر قم در گزارش‌های صداوسیما بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا مردم در این زمینه تأمل و توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

محبی عنوان کرد: 103 بستری قطعی داریم درحالی‌که بسیاری از استان‌های اطراف وارد پیک جدیدی از بیماری شدند باید مدیریت کنیم تا وارد موج جدید دیگری نشویم میانگین فوتی در استان هفته گذشته 3 نفر اما در ابتدای این هفته صفر گزارش‌شده است.

به گفته وی؛ ما تست‌ها را افزایش دادیم و تاکنون 3 هزار و 6 تست صورت گرفته است که 170 تست در بیمارستان و بیش از 2 هزار و 600 تست هم در مراکز 9 گانه سرپایی گرفته‌شده است تست‌ها تا 95 درصد افزایش‌یافته با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی ما در شناسایی بیماران خوب ورود داشتیم و از تراکم بیماران در بیمارستان‌های استان جلوگیری شده است.

 کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی

رئیس مرکز بهداشت با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیان کرد: درزمینهٔ پروتکل‌های بهداشتی طی هفته گذشته در ادارات و مراکز عمومی و هم‌چنین صنایع 75 درصد و در مراکز نگهداری سالمندان 90 درصد؛ نانوایی‌ها 68 درصد و آرایشگاه‌ها 76 درصد بوده است.

محبی عنوان کرد: در مساجد 65 درصد پروتکل‌ها رعایت شده که نسبت به هفته‌های گذشته کاهش داشته است در مسجد جمکران و حرم مطهر هم 75 درصد و در هتل‌ها و اماکن بین‌راهی نیز تنها 65 درصد پروتکل‌ها رعایت شده است.

به گفته وی؛ با توجه به افزایش تردد زائران و مسافران باید نظارت‌ها از سوی میراث فرهنگی بیشتر موردتوجه قرار گیرد تاکنون هیچ گزارشی از سوی میراث فرهنگی برای این اماکن داده نشده است.

 دورهمی های جوانان در تالارها با طعم کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دورهمی های جوانان در برخی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی گفت: اخیراً گزارش‌شده در برخی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی استان جوانان در شرایط کنونی در یک دورهمی های 150 نفری دورهم جمع می‌شوند درحالی‌که این دورهمی خطرناک است و ویروس جهش‌یافته جوانان را بیشتر درگیر می‌کند.

محبی به گیم نت‌ها هم اشاره کرد و افزود: درحالی‌که مدارس با توجه به شرایط موجود تعطیل‌شده است گیم نت‌ها پاتوق نوجوانان شده و این امر بسیار خطرناک است و باید خانواده‌ها و اصناف پیگیری و بررسی نمایند هم‌چنین شاهد ورود زائرانی از اتباع خارجی هستیم تست‌هایی گرفته‌شده که هرچند مثبت نیست ولی باید نظارت‌ها جدی‌تر باشد.

 وجود 206 نفر مسافر خارجی از کشور عراق در قم

مدیرکل میراث فرهنگی؛صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در ادامه این جلسه از طریق ویدیو کنفرانس در توضیح نظارت بر واحدهای اقامتی و ورود اتباع خارجی به قم گفت: ما جلسات مستمری برای پیگیری و نظارت بر امر فعالیت واحدهای اقامتی و بین‌راهی داریم و تذکرهایی هم به مسافران داده‌ایم .

حمید یزدانی افزود: در جلسه‌ای که اخیراً با مرکز بهداشت داشتیم مواردی را گزارش دادیم اکنون 206 مسافر عراقی در واحدهای اقامتی ما حضور دارند ستاد نوروزی را هم تشکیل و موارد را پیگیری و بررسی می‌نماییم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxznw.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما