قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: حق‌طلبی، خدمت به اسلام است و مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی در این مسیر حرکت می‌کنند، یکی از این نکات که باید موردتوجه قرار گیرد مدت رسیدگی به پرونده‌ها است و باید این روند کوتاه شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی: مدت رسیدگی به پرونده‌های قضایی کوتاه شود
آیت‌الله مکارم شیرازی: مدت رسیدگی به پرونده‌های قضایی کوتاه شود
به گزارش آیت‌الله مکارم شیرازی شامگاه سه‌شنبه در دیدار رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: در حال حاضر رسیدگی به پرونده‌های قضایی تا حد زیادی کوتاه شده، اما می‌تواند باهمت بیشتر مسئولان بازهم کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای پرداخت مهریه برای برخی افراد ایجاد کرده است افزود: گاهی شخصی به زندان می‌افتد و حکم آن این است که باید مهریه را تا آخرین قسط بپردازد و سپس آزاد شود، درحالی‌که دلیل روشن فقهی داریم که وقتی نخستین قسط پرداخت شد باید شخص آزاد شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف بیان کرد: این شوراها کار قضات را انجام داده و گاهی کار فقهی هم انجام می‌دهند، درحالی‌که صلاحیت این کار را ندارند که باید بر کار آن‌ها نظارت دقیق‌تری انجام شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: باید نظارت بیشتری بر روند فعالیت وکلای دادگستری صورت بگیرد، برخی وکلا با تمسک به یک سلسله بهانه‌هایی که رنگ و بوی قانونی نیز دارد دادرسی‌ها را به تأخیر می‌اندازند، نباید اجازه داد این دسته از وکلا به‌صورت لجام‌گسیخته، هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بابیان اینکه در دین اسلام بر موضوع رسیدگی سریع به امور مردم تأکید شده است، افزود: نمی‌توانیم خودمان را با امیرالمؤمنین(ع) در این روند مقایسه کنیم، زیرا قضاوت‌های ایشان با قضاوت‌های ما قابل‌مقایسه نیست، اما به‌هرحال باید در امتداد مسیر ایشان گام برداریم.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه باید با رفع مشکلات موجود در روند فعالیت‌هایش رضایت مردم را جلب کند، امروز هیچ مشکلی وجود ندارد که نتوان آن را حل کرد بلکه تنها باید راه‌حل آن‌ها را یافته و درصدد رفع آن‌ها اهتمام داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از قدردانی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی بیان کرد: حق‌طلبی، خدمت به اسلام است و مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی در این مسیر حرکت می‌کنند، یکی از این نکات که باید موردتوجه قرار گیرد مدت رسیدگی به پرونده‌ها است و باید این روند کوتاه شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz8b9.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما