چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 95108

تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم 28 درصد رشد داشته است

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم نسبت به سال قبل، ۲۸ درصد رشد دارد.
تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم ۲۸ درصد رشد داشته است
تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم ۲۸ درصد رشد داشته است
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های این نهاد اظهار داشت: در حال حاضر 21 هزار و 248 خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم و از خدمات مستمری بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: در مدت 11 ماه در سال جاری،‌ 63 میلیارد تومان مستمری به این خانواده‌ها پرداخت‌شده است که 18 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم نسبت به سال قبل، 28 درصد رشد داشته است، البته سه‌هزار و 69 خانواده به دلیل توانمندی و اشتغال از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

میرشکار عنوان کرد: در این میان یک‌هزار و 222 نفرشان به دلیل ازدواج از کمیته امداد خارج‌شده‌اند، دراین‌باره ازدواج بین مددجویان کمیته امداد قم 56 درصد افزایش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جهت حمایت از خانواده امداد، یک‌هزار و 236 فقره کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ 10 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: شیوع کرونا، مشکلات معیشتی بسیاری را فراهم کرد و مراجعات به کمیته امداد بیش از 22 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت 43 هزار و 307 نیازمند جهت دریافت کمک به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند و با بررسی‌های انجام‌شده سه هزار و 396 خانواده جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

میرشکار افزود: تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم نسبت به سال قبل، 28 درصد رشد دارد، ضمن اینکه هزینه‌های امسال نیز 11 درصد رشد داشته است.

 545 دانشجو و چهار هزار و 883 نفر دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قم هستند  

وی عنوان کرد: در حال حاضر 545 دانشجو و چهار هزار و 883 نفر دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قم هستند و 446 خانواده به دلیل بیماری صعب‌العلاج و لاعلاج و 536 خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد: تأمین مسکن یکی از دغدغه‌های جمعیت تحت پوشش است و سه‌هزار خانواده تحت پوشش مستأجر هستند.

وی گفت: امسال یک‌هزار و 759 فقره اجاره مسکن و یک‌هزار و 371 ودیعه مسکن به مبلغ 20 میلیارد تومان به خانواده‌های مستأجر پرداخت‌شده است.

میرشکار افزود: در جهت ساحت مسکن نیز در سال 1400 قرار است 1500 واحد مسکونی برای نیازمندان احداث شود که دراین‌باره 50 هکتار زمین واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم، ایجاد اشتغال است و امسال 86 درصد از تسهیلات جذب‌شده است و در رشته‌های مختلفی توانسته‌ایم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد: امیدواریم شهروندان در این ایام با هر میزان کمک، ما را در تأمین نیازهای شب عید افراد نیازمند یاری کنند، از 13 الی 15 اسفندماه، پایگاه‌هایی در سطح شهر و مساجد جهت دریافت کمک‌ها، مستقر می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: مردم قم درسال جاری 104 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کردند که نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4sqo.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما