چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : 95113

ایراد ساختاری ادارات برای حمایت از عرصه تبلیغ دین

قم نيوز : مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد گفت: ایرادات ساختاری ادارات در حمایت جدی از عرصه تبلیغ یکی از مشکلات در عرصه‌های تبلیغی است و ما به عنوان یک نیروی تخصصی تبلیغ، این عدم حمایت را احساس می کنیم.
ایراد ساختاری ادارات برای حمایت از عرصه تبلیغ دین
ایراد ساختاری ادارات برای حمایت از عرصه تبلیغ دین
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی درباره مشکلات طلاب در فضای تبلیغ گفت: یکی از مشکلات طلاب در عرصه‌های تبلیغی، ایرادات ساختاری ادارات در حمایت جدی از عرصه تبلیغ دین است و ما به عنوان یک نیروی تخصصی تبلیغ، این عدم حمایت جدی را احساس می‌کنیم.

مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد، عدم آشنایی تخصصی بعضی طلاب را از دیگر مشکلات عرصه تبلیغ دانست و افزود: برای رفع این مانع، طلاب احتیاج به آموزش تخصصی دارند و باید در این زمینه به کسب مهارت بپردازند.

وی به جایگاه نیروهای تبلیغی اشاره کرد و گفت: عدم هویت این نیروها و نداشتن جایگاه مشخصی در اجتماع یکی دیگر از موانع تبلیغ است و متأسفانه به عرصه تبلیغ با نگاه سطحی می‌نگرند؛ به عنوان مثال گاهی فکر می‌کنند که یک طلبه بخاطر اینکه فعالیت و کاری نداشته، به عرصه تبلیغ وارد شده است در حالی که ما با عشق و با توجه به ضرورت تبلیغ، به این عرصه وارد شده‌ایم.

حجت‌الاسلام خوئینی عدم شبکه سازی و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه تبلیغ را از دیگر موانع ورود طلاب به عرصه تبلیغ دانست و افزود: ما نیازمند یک برنامه‌ریزی و طراحی عملیات دقیق و چشم‌انداز ۵ ساله هستیم تا بتوانیم در پایان این برنامه شاهد یک حرکت بزرگ و تأثیرگذار در عرصه تبلیغ باشیم.

مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد به لزوم هماهنگی بین ادارات و ارگان‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: این هماهنگی بین ادارات در حال شکل‌گیری است و در این زمینه لازم است که نهادهای مرتبط، به طراحی چشم‌انداز و تربیت نیرو بپردازند و در عرصه تبلیغی به نیروها اهمیت و ماهیت داده شود.

وی با اشاره به مسئولیت نهادهای حوزوی در این موضوع گفت: نهادهایی مثل دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، معاونت تبلیغ حوزه علمیه در این زمینه نقش مهم و اولیه را دارند و نهادهای فرهنگی مثل تشکل فراگیر تبلیغی و سایر نهادها مثل سپاه پاسداران باید ظرفیت‌های خود را در این زمینه به کار بگیرند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipza3.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما