چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 95117

تخصیص 200 تُن مرغ منجمد برای تعدیل بازار مرغ استان

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از تخصیص 200 تُن مرغ منجمد به استان برای تعدیل بازار مرغ خبر داد.
تخصیص 200 تُن مرغ منجمد برای تعدیل بازار مرغ استان
تخصیص 200 تُن مرغ منجمد برای تعدیل بازار مرغ استان
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان تولید روزانه حدود 60 تُن مرغ گرم در استان خاطرنشان کرد: سرانه مصرف استان بیش از این مقدار است و از این رو باید این نیاز را از خارج استان تأمین کرد.

وی افزود: البته باید گفت استان قم به نسبت استان های همجوار، تنها استانی است که قیمت های مصوب تنظیم بازار را رعایت کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین گفت: تفاوت قیمت مرغ در استان قم با استان های همجوار و همچنین افزایش مصرف در بین مردم در روزهای اخیر، برخی از دلایل ایجاد مشکل در بازار مرغ استان است، ضمن آن که گزارش سیستم بازرسی این معاونت متأسفانه بیانگر روانه شدن بخشی از خرید مردم به سوی رستوران ها و اغذیه فروشی هاست.

غضنفری ادامه داد: البته بدیهی است که سایر استان های کشور هم باید از طریق سیستم مرکزی به رعایت قیمت های مصوب تنظیم بازار سوق داده شوند تا با تحقق کامل این امر، مشکلی برای دیگر استان ها که رعایت قیمت مصوب تنظیم بازار را در دستور کار خود دارند ایجاد نشود.

وی سپس تأکید کرد: تخصیص 200 تُن مرغ منجمد برای استان قم اخذ شده است تا ان شاء الله بتوانیم با این تخصیص در جهت تعدیل بازار مرغ حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در عین حال مراکز توزیع مرغ نیز در سطح شهر بویژه منطقه نیروگاه که تقاضای بیشتری در آن منطقه وجود دارد، افزایش خواهد داشت تا این امر نیز به ساماندهی بازار مرغ کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه از تدارک میوه شب عید استان خبر داد و اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه و فروش فوق العاده در ماه پایانی هر سال یکی از تدابیر تنظیم بازار بوده، اما بدیهی است که برگزاری نمایشگاه با توجه به وضعیت کرونایی ممنوع است، بنابراین تلاش خواهیم کرد تا بر اساس پیشنهادهای مختلف در نشست چند روز آینده ستاد تنظیم بازار استان، بهترین و مناسبت ترین شیوه در فروش فوق العاده به کار گرفته شود.

غضنفری درباره این موضوع اضافه کرد: می توان از اصناف خواست تا تخفیف های خود را در ماه پایانی سال در فروشگاه های خود إعمال کنند، ضمن آن که می توان شرایط فروش فوق العاده را به شکلی تدبیر کرد که سبب ایجاد تجمع و صف نشود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmsqo.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما