کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی: بانوان طلبه زنان را از تهدیدات جامعه دور سازند

خبرگزاری فارس , 13 اسفند 1399 ساعت 16:41

مرجع عالیقدر جهان اسلام گفت: امید است بانوان طلبه با استفاده از فضاهای آموزشی و علوم حوزه‌های علمیه با اسلحه زبان و قلم بتوانند علوم خود را به خوبی منتشر و جامعه زنان را از تهدیداتی که در کمین آنان است دور سازند چرا که زنان از زنان بهتر تأثیر می‌پذیرند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان اسلام طی پیامی تصویری در مراسم افتتاح 42 ساختمان آموزشی و کمک آموزشی و همچنین کلنگ‌زنی آغاز عملیات 42 پروژه آموزشی و کمک ‌آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که ظهر امروز در قم برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی محدودیت فعالیت زنان در ایران را برطرف و شرایط را برای فعالیتو پیشرفت آنان فراهم ساخت.

وی توسعه حوزه‌های علمیه خواهران را نعمتی دانست که در زیر نعمت انقلاب به دست آمده است و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران همانند کلمه طیبه‌ای است که اصل آن بر زمین است و شاخه‌هایش تا آسمان کشیده شده است و در تمام طول سال میوه می‌دهد.

مرجع عالیقدر جهان اسلام با اشاره به افتتاح 42 پروژه آموزشی و کمک آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور در نقاط مختلف کشور اذعان کرد: امید است بانوان طلبه با استفاده از فضاهای آموزشی و علوم حوزه‌های علمیه با اسلحه زبان و قلم بتوانند علوم خود را به خوبی منتشر و جامعه زنان را از تهدیداتی که در کمین آنان است دور سازند چرا که زنان از زنان بهتر تأثیر می‌گیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش‌های حضرت  فاطمه(س) در مسیر پیشرفت اسلام مطرح کرد: موقعیت زنان در جامعه بسیار مهم است و باید همواره به این مسئله توجه داشت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اسلام مرز ندارد و همچنین دین مردم هر زمان است؛ امید است حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌های خود را تا خارج از مرزهای کشور نیز برسانند.

مرجع عالیقدر جهان اسلام ضمن قدردانی از خیران و افرادی که در مسیر تکمیل 42 پروژه ساختمانی حوزه‌های علمیه خواهران در نقاط مختلف کشور تلاش کردند عنوان کرد: خانواده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که زنانشان در سایه تحصیلات حوزوی مسؤولیت سنگین‌تری می‌یابند.ت

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95118

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95118/آیت-الله-مکارم-شیرازی-بانوان-طلبه-زنان-تهدیدات-جامعه-دور-سازند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir