قم نيوز : دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) گفت: شخصیت تاریخی حضرت آمنه(س)، مادر پیامبر(ص)، بسیار مظلوم و ناشناخته واقع‌شده است.
آیت‌الله عابدی: شخصیت تاریخی حضرت آمنه(س)، بسیار مظلوم و ناشناخته واقع‌شده است
آیت‌الله عابدی: شخصیت تاریخی حضرت آمنه(س)، بسیار مظلوم و ناشناخته واقع‌شده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله احمد عابدی در «نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س)» در پژوهشکده علامه طباطبایی اظهار داشت: این کنگره چهارشنبه 20 اسفندماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی افزود: وهابیون در سال‌های اخیر همانند فرانسه و فنلاند و کشورهای غربی، اهانت‌ها و هجمه‌های زیادی را علیه پیامبر اسلام (ص) انجام داده‌اند.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) بیان کرد: به‌ویژه وهابیت، کتاب‌های فراوانی در توهین به اجداد پیامبر نوشته‌اند و والدین پیامبر(ص) را کافر می‌دانند و هجمه‌های زیادی پیرامون پدر و مادر پیامبر(ص) وارد کرده است و به‌ظاهر می‌گویند ما از پیامبر(ص) دفاع می‌کنیم.

آیت‌الله عابدی عنوان کرد: شخصیت تاریخی حضرت آمنه(س)، مادر پیامبر(ص)، بسیار مظلوم و ناشناخته واقع‌شده است و باید در این زمینه قدم‌هایی اساسی برداشت.

وی بیان کرد: این کنگره در سه جهت اعتقادی، اجتماعی و تاریخی فعالیت کرده است، ازنظر اعتقادی، شیعه بر این باور است که والدین پیامبر(ص) و آبا و اجدادشان از نسل ابراهیم(ع) و موحد هستند و این موضوع از اصول اعتقادی شیعه است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) خاطرنشان کرد: در بعد اجتماعی نیز به ویژگی‌های آبا و اجداد پیامبر(ص) پرداخته می‌شود، در دورانی که در مکه کفر، بت‌پرستی، شرک و فحشا رواج داشت و بسیاری از زنان در چنین محیطی، آلوده به گناه شده بودند تاریخ از زنانی نام می‌برد که طاهره بودند که در این میان فاطمه بنت اسد و خدیجه و آمنه به طاهره شهرت داشتند.

وی اظهار داشت: ازنظر تاریخی نیز به طهارت و یکتاپرستی اجداد پیامبر(ص)، عصمت پیامبر(ص) اشاره‌شده و زیارت قبر هاشم توسط پیامبر اکرم(ص)نیز نشان‌دهنده مشروعیت زیارت اهل قبور است.

آیت‌الله عابدی گفت: اساتید حوزه و دانشگاه و شعراء زحمات زیادی برای نشان‌دادن چهره حقیقی مادر پیامبر(ص) کشیده‌اند و 26 جلد کتاب و همچنین خبرنامه دراین‌باره منتشرشده است.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری کنگره حضرت آمنه و عرضه منابع علمی درباره شخصیت مادر رسول‌الله(ص) جلوی ترویج این شبهات و هجمه‌ها را بگیریم.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) بیان کرد: فراخوان جشنواره به‌صورت عمومی اعلام شد و از نویسندگان و شاعران و پژوهشگران نیز در تولید آثار و پژوهش دعوت به عمل آمد و آثار و مقالات فاخری به جشنواره ارسال شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9f0n.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما