جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 95144

اصحاب رسانه باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند

قم نيوز : معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: اصحاب رسانه و قلم باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند.
اصحاب رسانه باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند
اصحاب رسانه باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند
به گزارش قم نیوز مهدی کبیری پور در آئین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت:امر خطیر رسانه، آگاهی‌رسانی در جامعه است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم افزود: اصحاب رسانه باید به دنبال حق و حقیقت و روشن شدن برخی مسائل باشند اما در کنار آگاهی بخشی، نیاز است که اصحاب رسانه و قلم باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند.

وی بیان کرد: گاهی در مواجهه با برخی از رویدادها، می‌توان از زوایای دیگری نیز به مسائل نگاه کرد تا بتوان به امیدآفرینی در جامعه پرداخت.

کبیری پور عنوان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم اشاره داشتند برای تحقق هدف انقلاب اسلامی که تمدن سازی و رسیدن به جامعه اسلامی است باید به امیدآفرینی به‌ویژه در میان نسل جوان پرداخت.

وی گفت: پرهیز از مسائلی که نسل جوان را از پیشرفت مأیوس کند اهمیت زیادی دارد، می‌توان با انتقال حقیقت، مفهوم امیدآفرینی را هم مدنظر داشت باید مراقب باشیم با برخی مطالب و مسائل یاس و ناامیدی را در نسل جوان تولید نکنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: باروحیه‌ای که در رسانه‌های قم سراغ داریم قطعاً این‌گونه‌ است و در این راه موفق هستند.

در این جلسه احمد حاجی‌زاده دبیر کنگره ملی شهدای استان قم نیز بیان کرد: از دست‌اندرکاران این جشنواره عظیم قدردانی می‌کنیم و افتخار داریم سه سال است که در کنگره شهدا در خدمت جشنواره هستیم.

وی عنوان کرد: ابوذر اولین جشنواره‌ای است که به شخصیت این صحابه بزرگ امیرالمؤمنین(ع) می‌پردازد، امام علی(ع)، درباره این شخصیت بیاناتی دارد و به‌خوبی ایشان را معرفی کرده است که ابوذر چه شخصیت عظیمی دارد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: ابوذر دو ویژگی مهمی دارد، نخست اینکه برای گفتن حرف حق، از هیچ‌چیزی ابایی ندارد، حتی به قیمت جانش تمام شود و دوم اینکه هر کارکردند که دهان او را با پول ببندند حاضر به چنین کاری نشد.

وی گفت: روزی که به ابوذر وعده ثروت زیادی دادند تا امام علی(ع)را رها کند و نپذیرفت، در شرایطی بود که سه روز همراه با خانواده، طعامی نخورده بود و امیرالمؤمنین(غ) وقتی چنین چیزی را شنید گریه کرد.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: در مطبوعات و رسانه نیز چنین انسان‌های بزرگی داریم که حرف حق می‌زنند و سر خم نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0sqo.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما