کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جامعه المصطفی: تمدن غرب با بحران معنویت و اخلاق دست‌به‌گریبان است

خبرگزاری تسنیم , 15 اسفند 1399 ساعت 14:03

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز تمدن غرب با بحران معنویت و اخلاق دست‌به‌گریبان است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی امروز در آئین مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت:تمدن نوین اسلامی دربردارنده الگوی تازه و جهان‌شمول برای زندگی اجتماعی انسان است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: امروز تمدن غرب با بحران معنویت و اخلاق دست‌به‌گریبان و با چالش‌هایی چون خانواده، عدالت اجتماعی و بین‌المللی، روابط غیرعادلانه برجهان، استعمار و منفعت‌طلبی مواجه است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در کنار آرمان‌های اساسی خود همانند قطع وابستگی به بیگانگان، تحقق عدالت اجتماعی، اجرای احکام الهی در امور اجتماعی به دنبال اهداف بزرگی است.

عباسی عنوان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و تمدنی بوده و فکر، اندیشه، گفتمان، سبک زندگی، فرهنگ و طرح تمدنی را برای بشریت ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: قطع وابستگی ایران به دیگر کشورها و تحقق عدالت اجتماعی و استقلال از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی، تلاش برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و این موضوع از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در اوج مبارزات نیز توسط برخی صاحبان اندیشه مطرح‌شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته  گام نخست خود را باوجود تمام فراز و نشیب‌ها و دشواری‌ها پشت سر گذاشته و در این رابطه بیانیه گام دوم نگاشته شده است.

عباسی افزود: همچنین پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی را از اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی، دربردارنده الگوی تازه و جهان‌شمولی برای زندگی اجتماعی انسان است که در آن، سبک زندگی بشری در سایه معنویت و به‌دوراز مادی‌گرایی، که امروز بر عرصه حیات اجتماعی و بین‌المللی بشر سایه افکنده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: دستاوردهای به‌دست‌آمده در این مسیر محصول همت و تلاش اندیشمندان و فرزانگانی است که عمر خود را وقف مجاهدت علمی در این مسیر کردند.

در این آئین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رضایی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز خاطرنشان کرد: موضوع ویژه این دوره از جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، «ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است.

وی بیان کرد: درمجموع 70 مقاله در بخش ویژه در موضوع ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، و افزون بر 2 هزار و 500 اثر نیز در بخش عمومی شامل کتاب، ترجمه، سمینار علمی، پایان‌نامه، رساله دکتری و غیره ارسال شد.

رضایی تصریح کرد: این جشنواره با حضور پژوهشگرانی از بیش از 60 کشور جهان برگزار شد و امروز از 70 نفر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95147

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95147/رئیس-جامعه-المصطفی-تمدن-غرب-بحران-معنویت-اخلاق-دست-به-گریبان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir