قم نيوز : خطیب جمعه این هفته قم با اشاره به ظاهر متفاوت دولتمردان آمریکایی گفت: سیاستمداران آمریکایی در باطن بدنبال مقابله با کشورهای مستقل و آزاد هستند.
دولتمردان آمریکایی در باطن بدنبال مقابله با کشورهای آزاد هستند
دولتمردان آمریکایی در باطن بدنبال مقابله با کشورهای آزاد هستند
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به روز درختکاری و اهمیت حفظ محیط زیست، یکی از معضلات امروز جهان تخریب محیط زیست به دلیل فعالیت‌های انسانی و صنعتی بیان کرد و افزود: حفظ و توسعه محیط زیست و فضای سبز یک وظیفه همگانی است و همه مردم و مسئولین در بحث توسعه جنگل‌ها مراتع و باغات و درختکاری وظیفه مهمی برعهده دارند.

وی افزود: نکته مهم در توسعه فضای سبز صرفه‌جویی در مصرف آب و اصلاح سیستم آبیاری در بخش زراعی و کشاورزی بسیار مهم است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز احسان و نیکوکاری در آستانه نوروز و تقدیر از اقدامات و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در کنار کمیته امداد گروه‌های جهادی و مردمی و خیرین نیز در یکسال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از اقشار آسیب پذیر انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه نزدیکی نوروز و ماه مبارک رمضان انفاق و مواسات بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به مواضع ناجوانمردانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران و خروج از برجام گفت: سیاستمداران آمریکایی ظاهری متفاوت دارند اما در باطن به دنبال مقابله با کشورهای آزاده هستند.

وی افزود: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی سلاح اتمی دارد و همین اواخر هم آزمایش‌های هسته‌ای انجام داد اما به یک دولت مستقل که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست فشار می‌آورند تا از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نداشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اقدامات نهادهای بین‌المللی و اروپایی برای مقابله با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: امروز نهادها و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ابزاری برای اعمال قدرت و زورگویی استکبار به کشورهای مستقل تبدیل شده است.

وی افزود: همین غربی‌ها که داعش را تقویت کردند و تروریست‌ها را پرورش دادند به جای تقدیر از شهید سلیمانی که این گروه تروریستی را نابود کرد به شهادت رساندند.

آیت الله اعرافی با اشاره به جنایات سعودی‌ها علیه مردم یمن گفت: امروز شاهد اعتراف به خلاف‌های عربستان بر علیه ملت شجاع مقاوم و آزاده یمن هستیم و به همگان قدرت پوشالی آنها در مقابل اراده ملت‌های ایران عراق و یمن اثبات شد.

وی در ادامه با اشاره به مبعث پیامبر گرامی اسلامی گفت: باید همه تلاش کنیم تا آرمان‌های بعثت رسول مکرم اسلام محقق شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره سالروز وفات حضرت ابوطالب (ع) و نقش ایشان در حمایت از پیامبر و دفع بسیاری از خطرها از پیامبر خدا گفت: شخصیت حضرت ابوطالب (ع) به درستی شناخته نشده است و حتی شاهد هستیم در حق این انسان بزرگ جفا می‌شود

وی افزود: همایش بین‌المللی در خصوص این شخصیت بزرگوار توسط مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار می‌شود که از این اقدام بسیار خوب باید تشکر کرد و امیدواریم که خروجی‌های علمی این همایش مورد توجه حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwznw.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما