کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیکی تا شهریور 1400

خبرگزاری فارس , 16 اسفند 1399 ساعت 11:02

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان قم گفت: تا شهریور 1400 نسخه نویسی الکترونیکی به صورت صد درصدی اجرا می شود.


به گزارش قم نیوز عباس فتحی نسخه نویسی آنلاین را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: نسخه نویسی آنلاین از سوی بیمه سلامت از سال 98 آغاز شده و پزشکان طرف قرار داد 30 درصد نسخه ها را به صورت الکترونیکی می نویسند.

وی با بیان اینکه ویزیت پزشکان طرف قرار داد در مطب ها به صورت الکترونیکی انجام می شود، تصریح کرد: در سال جاری در درمانگاه های طرف قرار داد نیز نسخه نویسی به صورت الکترونیکی شروع شده و به تازگی در بیمارستان های خصوصی نیز نسخه نویسی به شیوه الکترونیکی در حال انجام است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: داروخانه ها و آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری نیز در حال تبدیل کردن نسخه کاغذی به الکترونیک هستند.

وی چگونگی نسخه نویسی الکترونیکی را مورد اشاره قرار دارد و گفت: پس از درج نسخه توسط پزشک در سامانه بیمه سلامت برای شخص بیمه شده کد رهگیری پیامک می شود.

فتحی اضافه کرد: بیمه شده می تواند با کد رهگیری و کد ملی به هر داروخانه ای در سراسر کشور مراجعه و دارو را دریافت کند.

وی با تاکید براینکه 20 درصد درمانگاه ها نسخه نویسی الکترونیک را شروع کردند، گفت: داروخانه های مربوط به درمانگاه ها نیز به طور کامل نسخه نویسی را شروع کردند. همچنین مراکز آزمایشگاه و رادیو لوژی درمانگاه ها 50 درصد کار را شروع کردند.

 وی اضافه کرد: تمام مراکز درمانی خصوصی که با بیمه سلامت قرارداد دارند، نسخه نویسی را به صورت الکترونیکی انجام میدهند و همچنین نسخه پیچی در داروخانه ها نیز 100 درصد به شیوه الکترونیکی انجام می شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان قم با اشاره به فرایند نسخه پیچی آنلاین در داروخانه ها گفت: داروخانه ها نسخه را در سامانه بیمه سلامت قرار می دهد و نسخه پیچی الکترونیک انجام می شود.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی ها نسخه نویسی الکترونیکی تا شهریور 1400 تکمیل می شود و دفترچه حذف خواهد شدو براساس دستورالعمل صادر شده مراکز دولتی و خصوصی این برنامه را به صورت کامل تا زمان یاد شده اجرایی می کنند.

فتحی ادامه داد: با نسخه نویسی الکترونیکی بدون تردید در سال آینده شاهد ارتقای درمان در حوزه بیمه سلامت خواهیم بود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان قم خاطرنشان کرد: 30 درصد مردم استان قم از خدمات بیمه سلامت بهره می برند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 95157

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95157/اجرایی-شدن-نسخه-نویسی-الکترونیکی-شهریور-1400

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir