کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازار مرغ در قم ساماندهی می شود

خبرگزاری فارس , 16 اسفند 1399 ساعت 11:10

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تلاش و پیگیری مسؤولان استان برای تزریق مرغ گرم مازاد دیگر استان ها به بازار مرغ قم برای ساماندهی این بازار خبر داد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به اینکه این کارگروه، تنظیم بازار استان در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید را در دستور کار دارد بیان کرد: ساماندهی بازار مرغ، تأمین میوه شب عید و همچنین برخی کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر در نشست های این کارگروه در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در بحث مرغ و در سطح کشور شاهد افزایش قیمت در روزهای اخیر و همچنین تشکیل صفوف طولانی برای دریافت مرغ هستیم که البته برای ساماندهی این بازار، نشست هایی هم در سطح ملی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: رصدها نشان می دهد که حتی در استان هایی که با مازاد تولید مرغ هم مواجه هستند، افزایش قیمت رخ داده است که این مسئله جای سؤال دارد.

وی با اشاره به ارسال مازاد تخم مرغ تولیدی در قم در ماه های اخیر به دیگر استان ها برای ساماندهی بازار آن استان ها خاطر نشان کرد: اکنون انتظار می رود که استان های دارای مازاد تولید مرغ به کمک قم بیایند و در شرایطی که قم با وضعیت آبی کرونایی با افزایش مسافران و زائران رو به روست و هم این که مناسبت های مذهبی نیز افزایش مصرف مرغ را به دنبال داشته است، به ساماندهی این بازار در قم کمک کنند.

سیجانی یکی از دلایل تشکیل صف در بازار مرغ قم را تلاش مسؤولان این استان برای رعایت قیمت مصوب تنظیم بازار خواند و گفت: شرایط به گونه ای است که سرانه مصرف استان 110 تُن در روز است، در حالی که مُرغ تولیدی استان از 60 تا 70 تن در روز تجاوز نمی کند، ضمن آن که تقاضای مصرف مرغ نیز در روزهای اخیر در قم روندی افزایشی را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: تلاش مسؤولان این است که ضمن تأمین مرغ مورد نیاز، چگونگی توزیع مُرغ و رسیدن آن به دست مصرف کننده هم به شکلی تدبیر شود که یا صف تشکیل نشود و یا این که با حداقل تشکیل صف مواجه باشیم.

وی استفاده از ظرفیت مرغ منجمد را نیز راهی دیگر در ساماندهی بازار مرغ استان خواند و بر تداوم نشست های کارگروه تنظیم بازار تا رفع مشکل تأمین و توزیع تأکید کرد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 95159

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95159/بازار-مرغ-قم-ساماندهی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir