کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخشش کشتی‌گیران قم در مسابقات آلیش قهرمانی کشور

خبرگزاری ايرنا , 16 اسفند 1399 ساعت 11:14

رئیس هیات کشتی قم گفت: تیم اعزامی ۶ نفره هیات کشتی قم در مسابقات آلیش(کشتی با کمربند) قهرمانی کشور با کسب ۳ مدال طلا، نقره و برنز برای نخستین بار عنوان سوم تیمی را تصاحب کرد.


به گزارش قم نیوز هادی علیایی افزود: ششمین دوره رقابت های آلیش مردان قهرمانی کشور، گرامیداشت مدافعان گمنام سلامت از ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه ۱۵ اسفندماه جاری با حضور ۱۱۳ کشتی گیر در قالب ۲۵ تیم از ۲۳ استان کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۶ وزن ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰،‌ ۱۰۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم برگزار شد،‌ادامه داد: قم یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت ها بود که با دارا بودن ۶ ورزشکار در تمام وزن ها، با ترکیب کامل در این مسابقه حضور داشت.

رئیس هیات کشتی قم با اشاره به کسب سه مدال ورزشکاران قم از این رقابت ها افزود: روح‌الله نعمتیان در ۶۰ کیلو صاحب گردن‌آویز طلا شد، اسلام شکوهی‌راد به نشان نقره وزن ۸۰ کیلوگرم رسید، علی فیروزگاه مدال برنز ۱۰۰ کیلوگرم را تصاحب کرد و داود یارجانعلی در ۱۰۰+ کیلوگرم پنجم شد.

علیایی با بیان اینکه مربی تیم اعزامی قم را جواد عباسی به عهده داشت، اظهار داشت: قم برای نخستین بار در تاریخ ورزش خود توانست در رشته کشتی آلیش در مجموع تیمی عنوان سومی این رقابت ها را کسب کند.

وی با ابراز رضایت از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای این مسابقات، گفت: به دلیل اینکه این مسابقات پس از چندماه وقفه در برگزاری مسابقات در سطح کشور به دلیل شیوع کرونا برگزار می شد و همچنین به دلیل داشتن مسابقات جهانی در این رشته،‌ این دوره از مسابقات با استقبال بسیار زیاد و دور از انتظار ورزشکاران و تیم های مختلف از سراسر کشور مواجه شد.

در ششمین دوره رقابت های آلیش(کشتی با کمربند) قهرمانی کشور در بخش مردان، تهران با ۸۵ امتیاز، فارس با ۷۲ امتیاز و قم با ۷۰ امتیاز به ترتیب در بخش تیمی موفق به کسب عنوان های اول تا سوم شدند.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 95160

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95160/درخشش-کشتی-گیران-قم-مسابقات-آلیش-قهرمانی-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir