کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هجدهم اسفند در قم؛

همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب وجهان اسلام»برگزار می شود

خبرگزاری مهر , 16 اسفند 1399 ساعت 16:21

همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام»دوشنبه ۱۸ اسفند به صورت مجازی و با سخنرانی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در قم آغاز می شود.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اصغر ثنائی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به لبیک فرزندان معنوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دفتر تبلیغات اسلامی برای تبیین و گفتمان سازی علمی و عالمانه این بیانه گفت: با توجه به برگزاری موفق همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در بهمن ۹۸، این همایش بین‌المللی جهت پوشش و بازخوردگیری گام نخست انقلاب و بازخورد بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه بین‌الملل طراحی و برگزار خواهد شد.

معاون منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: خروجی همایش در قالب بیش از یکهزار و ۵۰۰ صفحه محتوای علمی دقیق عالمانه در خصوص همین همایش و ۱۲۶ مقاله علمی پژوهشی و ۴۱ نشست و دو مصاحبه علمی تخصصی در طول سال برگزار شده که در قالب سه جلد کتاب قبل از برگزاری همایش به چاپ رسیده است و روز همایش رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش روز دوشنبه ۱۸ اسفند سال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: این همایش ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد. با برگزاری دو کمیسیون تخصصی با عناوین «گام دوم انقلاب و جهان اسلام» و «انقلاب اسلامی و آورده‌های تمدنی گام نخست» با دبیری دکتر بابایی و دکتر هاشمیان تا عصر دوشنبه ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام ثنائی افزود: روز همایش، تمام صاحبان مقالات علمی با حضور در فضای مجازی همایش، مقاله خود را ارائه خواهند کرد و همه مقالات علمی ارائه شده، دارای سطح بالای علمی پژوهشی هستند.

دبیر این همایش بین‌المللی با اشاره به اینکه در سطح کشور کارهای زیادی صورت گرفته اما کارهای دفتر تبلیغات دارای کیفیت و علمیّت در سطح توقع مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات است، گفت: این همایش با استقبال اندیشمندان جامعه علمی بین‌المللی مانند دکتر طلال ادریس و دکتر محمود حیدر و سایر اندیشمندان و شخصیت‌های جهانی مواجه بوده است. مقالات و نقطه نظرات آنها نیز در این همایش پیاده سازی شده است.

معاون منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی با توضیح عملکرد دفتر تبلیغات که یک نهاد علمی و انقلابی است، در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب گفت: دفتر تبلیغات، اولین وظیفه خود را تبیین علمی و عالمانه محورهای بیانیه می‌داند و سپس در راستای گفتمان سازی حرکت می‌کند. امثال این همایش نیز در راستای گفتمان سازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: جلسات منظمی در دفتر رهبری و دفتر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم به عنوان پیگیری مستمر بیانیه گام دوم برگزار می‌شود؛ محتوای علمی این همایش‌ها، عقبه فکری و تئوریک برای نهادهای تصمیم سازی کشور می‌باشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 95166

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95166/همایش-بین-المللی-بیانیه-گام-دوم-انقلاب-وجهان-اسلام-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir