کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برکناری سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیا / سردار هوشی سادات فرمانده خاتم الانبیا شد

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 17 اسفند 1399 ساعت 17:27

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء را برکنار و سردار هوشی سادات را به جای وی منصوب کرد.


به گزارش قم نیوز منابع خبری نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر از برکناری و جایگزینی سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دادند.

تسنیم نوشته است: «سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات را به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه منصوب کرد.»

پس از انتشار خبر برکناری سعید محمد و جایگزینی سردار سید حسن هوشی، منابع خبری نزدیک به وی تلاش کردند تا برکناری وی را که ظاهرا به سبب فعالیت‌های زودرس انتخاباتی صورت گرفته است، استعفا جلوه دهند.

در حالی که خبر برکناری سعید محمد در ساعت 21 و 15 دقیقه در تسنیم منتشر شده است، فارس یک ساعت و 34 دقیقه بعد یعنی در ساعت 55 و 16 متن استعفانامه سعید محمد را منتشر کرده. در این متن استعفا که پس از خبر برکناری منتشر شده است، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، دلیل استعفای خود را چنین نوشته است: از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم.

این بخش از متن استعفای منتشره توسط فارس در ساعت 27 و 16 دقیقه در اکانت توییتری منتسب به سعید محمد نیز منتشر شده است و بدین ترتیب صحت انتساب این اکانت توییتری به وی نیز تایید می شود.

از سوی دیگر انتشار این جمله در متن استعفای منتشره توسط فارس که بعد از خبر برکناری منتشر شده است، ظن برکناری سعید محمد به سبب فعالیت انتخاباتی و شائبه هایی که از این فعالیت متوجه سپاه پاسداران شده است، را تقویت می کند.

در یک جمع بندی سریع باید گفت سعید محمد دیگر فرمانده قرارگاه ساندگی خاتم الانبیاء نیست و برای برکناری وی دو روایت وجود دارد، روایت اول که خبر خبرگزاری تسنیم آن را تقویت می کند، برکناری وی است و روایت دوم که براساس خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس بیان می شود، استعفای وی است. اما نکته مشترک در هر دو روایت دلیل برکناری یا استعفا است که همان شائبه‌هایی است که ممکن است با حضور وی متوجه سپاه پاسداران شود.

در عین حال وی توسط فرمانده کل سپاه به عنوان مشاور منصوب شده است و همچنان احتمال دارد به دلیل حضور وی در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود. از سوی دیگر براساس نص صریح فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، حضور نظامیان در انتخابات صحیح نیست و اگر وی بخواهد در انتخابات حاضر شود، باید مانند محسن رضایی، به طور کامل از سپاه بیرون بیاید که اکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

کارشناسان سیاسی البته تایید صلاحیت سعید محمد را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به طور جدی نفی می کنند زیرا وی سابقه فعالیت سیاسی ندارد و از شرایط اصلی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، رجل سیاسی بودن است.

انتهای پیام/ 105


کد مطلب: 95188

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95188/برکناری-سعید-محمد-قرارگاه-خاتم-الانبیا-سردار-هوشی-سادات-فرمانده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir