کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقاوم سازی 50 درصد واحدهای روستایی قم

خبرگزاری فارس , 17 اسفند 1399 ساعت 20:59

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از مقاوم سازی بیش از 50 درصد از واحدهای روستایی استان با ارائه تسهیلات و وام بلاعوض توسط این بنیاد خبر داد.


به گزارش قم نیوز داریوش بلدی که امروز در نشستی با استاندار و برخی دیگر از مسؤولان استان در استانداری قم سخن می گفت با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای قشر روستایی و محرومان استان بیان کرد: استان قم در بحث ساخت مسکن محرومان، هزار واحد سهمیه داشت که ساخت این واحدها هم با ارائه تسهیلات و هم با وام بلاعوض سی میلیون تومانی در دست اقدام است.

وی افزود: بازسازی واحدهای شهری و روستایی آسیب دیده از بلایا یکی دیگر از برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که بر این است، بازسازی و تعمیر یک هزار و 200 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از بارندگی های بهار سال جاری در استان در دستور کار قرار گرفت و با ارائه تسهیلات و وام بلاعوض به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم سپس به بحث مقاوم سازی مسکن روستایی به عنوان یکی دیگر از وظایف این بنیاد پرداخت و اظهار کرد: تاکنون حدود 50 درصد واحدهای روستایی استان با تسهیلات بنیاد مسکن و نظارت های انجام شده، مقاوم سازی شده است و دیگر واحدها نیز در برنامه مقاوم سازی قرار دارند.

وی درباره طرح هادی روستایی هم گفت: اجرای طرح هادی برای همه روستاهای بیشتر از 20 خانوار استان در کنار بازنگری طرح هادی برای روستاهایی که این طرح را داشته اند انجام شده است.

بلدی ادامه داد: باید گفت وضعیت روستاهای استان پیشرفت قابل قبولی داشته و مهاجرت معکوس اتفاق افتاده نشانه ای از این پیشرفت است، ضمن آن که کارهای بسیار دیگری نیاز باید پیگیری و انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم همچنین به فرآیند سنددار کردن زمین های روستایی اشاره و بیان کرد: این پروسه واقعا وقت گیر است، اما در تلاشیم تا این مسئله نیز با پیشرفت در اجرا به اتمام برسد.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز اذعان کرد: بنیاد مسکن استان، دو هزار و 500 واحد را در این طرح تقبل کرده است که ساخت برخی از این واحدها آغاز شده و پیگیری موارد دیگر نیز ادامه دارد.

بلدی سپس به پیگیری های مدیریت استان برای الحاق زمین و رفع مشکل حدود 11 هزار نفر از مردم قم که در طرح اقدام ملی در بخش امیرکبیر اراک ثبت نام کرده بودند اشاره و اضافه کرد: پیگیری های استاندار و مدیریت استان برای رفع این مشکل قابل تقدیر است.

وی در پایان سخنان خود به تفاهم نامه منعقد شده در قم برای احیای بافت فرسوده با همکاری شهرداری اشاره کرد و خواستار هماهنگی هرچه بیشتر مسؤولان دستگاه های اجرایی استان برای خدمت به اقشار آسیب پذیر شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95204

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95204/مقاوم-سازی-50-درصد-واحدهای-روستایی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir