دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 95213

آثار سوء سرنوشت اراضی 48 هکتاری بر پروژه های شهری

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: مسکوت ماندن سرنوشت اراضی 48 هکتاری موجب آسیب به طرح ساماندهی چهل اختران شده است.
آثار سوء سرنوشت اراضی 48 هکتاری بر پروژه های شهری
آثار سوء سرنوشت اراضی 48 هکتاری بر پروژه های شهری
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی در جلسه مردمی بررسی مسائل و مشکلات محله چهل اختران که با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهری و استانی برگزار شد، با انتقاد از دولت برای مسکوت گذاشتن سرنوشت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان، اظهار کرد: پیش بینی نشدن منابع مالی که یکی از آنها اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بود، موجب تعویق در اجرای طرح ساماندهی محله چهل اختران شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر افزود: جایگاه امامزاده موسی مبرقع بعنوان یکی از امامزادگان جلیل القدر کشور و گاهاً به عنوان حرم چهارم کشور یاد می‌شود نیازمند برنامه‌ریزی و فضاسازی مناسبی است و این مکان زیارتی دارای جایگاه مهمی در شهر قم است که آنچنان باید این جایگاه شناسایی و بسترسازی نشده است.

خاکی ادامه داد: به همین منظور برنامه هایی تهیه شده اما از آنجایی که مهمترین مشکل در این زمینه منابع مالی است و با توجه به پیش بینی قسمتی از اراضی۴۸ هکتاری بعنوان پشتیبان این طرح و مسکوت شدن آن از سوی وزارت راه و شهرسازی، ایشان تاکید بر این داشتند که این مهم پیگیری شود.

به گفته وی، با رفع مشکلات ۴۸ هکتاری نه تنها پروژه چهل اختران بلکه بسیاری از پروژه‌های مهم پیرامون حرم مطهر رفع مشکل شده و قابلیت اجرا خواهند داشت و خدمات مناسبی به زائرین هم در پیرامون حرم مطهر و هم در محدوده چهل اختران خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر افزود: در برنامه‌ریزی سازمان، چهل اختران جایگاه مهمی داشته همچنان که طراحی و اجرای پروژه محور فرهنگی تاریخی با مبدأ حرم مطهر و مقصد چهل اختران طراحی شده است.

خاکی ادامه داد: همچنین احداث محور شهیدان برقعی به منظور دسترسی مناسب‌تر به چهل اختران و حل مشکلات ترافیکی خیابان آذر و چهارمردان و دسترسی به این مجموعه پیگیری شده است. 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjt8eh.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما