شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 95293

تاکید اسلام بر بهره‌گیری از تفریحات سالمِ بدون گناه

قم نيوز : جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: دین اسلام دین بسیار کاملی می‌باشد که به تمام ابعاد زندگی توجه لازم را داشته و ما باید به ابعاد مختلف آن نیز توجه کنیم.
تاکید اسلام بر بهره‌گیری از تفریحات سالمِ بدون گناه
تاکید اسلام بر بهره‌گیری از تفریحات سالمِ بدون گناه
به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی حسینی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر استفاده صحیح از فرصت‌ها و زمان تأکید فراوان شده است و در روایتی آمده که از دست دادن فرصت‌ها باعث غصه و نگرانی می‌شود، گفت: پس همه انسان‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و هدفمند از فرصت‌های خود نهایت استفاده را نمایند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به روایت نورانی از امام موسی کاظم (ع) که می‌فرمایند: «سعی کنید زمان خود را به چهار قسمت مناجات با خدای متعال و انجام عبادات در شبانه‌روز، امرار معاش و کسب روزی حلال برای خود و خانواده، معاشرت با خانواده و دوستان و زمانی را برای تفریحات سالم خود اختصاص دهید»، افزود: هیچ برنامه و چشم‌اندازی بدون سعی و تلاش به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و انسان در سایه برنامه‌ریزی صحیح به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه منظور از ساعت در این روایت و منابع دینی مطلق زمان می‌باشد نه ساعت اصطلاحی و مراد از مناجات اعم از واجبات و مستحبات می‌باشد، ادامه داد: کسب و روزی حلال برای گذران زندگی خود و خانواده مورد تأکید دین مبین اسلام است و اسلام با بیکاری و تنبلی مخالف بوده و از کَلّ بر جامعه بودن نهی فراوان شده است.

سید محمدتقی حسینی با بیان اینکه در دین مبین اسلام به صله رحم، معاشرت با فامیل و دوستان سفارش فراوان شده است، گفت: انتخاب دوستانی که عیوب شما را به شما گوشزد می‌کنند و در غیاب شما از شما حمایت می‌کنند بسیار مهم خواهد بود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه بهره‌گیری از تفریحات سالم بدون گناه، مورد تأکید اسلام می‌باشد، گفت: دین اسلام بسیار دین کاملی می‌باشد که به تمام ابعاد زندگی توجه لازم داشته است و ما باید به ابعاد مختلف آن توجه نموده و یک جانبه به آن نگاه نکنیم و آنچه مهم است این است که هدف آخرت بوده و دنیا شبیه پلی می‌باشد که ما باید با استفاده از آن به هدف نهایی که همان جهان آخرت است برسیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchxinw.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما