يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 95303

روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم هزینه می‌شود

قم نيوز : رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم، هزینه می‌شود.
روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم هزینه می‌شود
روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم هزینه می‌شود
به گزارش قم نیوز مجید اخوان پیرامون وضعیت بودجه شهر قم اظهار داشت: وظیفه کمیسیون رسیدگی به فرآیند بودجه، اصلاحیه‌ها و متمم‌های احتمالی و موضوع تفریغ بودجه و نظارت بر تحقق منابع و مصارف است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم افزود: در جهت بررسی بودجه سال 1400، بیش از 30 جلسه پیرامون ارزیابی درآمدها و هزینه‌ها برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال 1400 اختلاف 10 درصدی در بودجه پیشنهادی شهرداری قم با بودجه مصوب 3 هزار و 62 میلیارد تومانی در شورای اسلامی شهر قم دیده می‌شود.

اخوان بیان کرد: درمجموع منابع داخلی شامل عوارض، مالیات و بخشی از کمک‌های دولتی حدود 35 تا 40 درصد منابع بودجه شهرداری را شامل می‌شود که در حدود 1270 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین منابع غیر نقدی بودجه نیز که از محل فروش املاک و برخی سرمایه‌گذاری به دست می‌آید نیز در حدود 850 میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: از طرفی مبلغ 950 میلیارد تومان از بودجه 1400 نیز از محل منابع خارج از منابع داخلی شامل تسهیلات بانکی، اوراق مشارکت و اوراق خزانه بابت بازپرداخت دیون دولت به شهرداری است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، 870 میلیارد تومان از مصارف بودجه 1400 شهرداری قم برای بودجه جاری و 1950 میلیارد تومان ویژه بودجه عمرانی و حدود 270 میلیارد تومان نیز برای بازپرداخت اوراق مشارکت و تسویه بدهی شهرداری به سیستم بانکی است.

 روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم، هزینه می‌شود 
اخوان افزود: روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم، هزینه می‌شود و دراین‌باره مدیریت شهری نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان در کاهش هزینه‌هاست.

همچنین سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این کمیسیون 9 زیرمجموعه شامل سازمان‌های مختلف تحت نظارت دارد و هرسال تصویب و اصلاحیه بودجه و تعرفه‌ها و بررسی عملکرد این سازمان‌ها را عهده‌دار است.

وی افزود: روزانه 720 تن زباله در قم تولید می‌شود و دراین‌باره تولید 320 تن کود از پسماند در قم داریم که ویژه مصارف کشاورزی و فضای سبز است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: روند نامطلوب دفن زباله در قم مشکلاتی را به وجود آورده است و در آینده به یک کلان‌شهر دفن پسماند تبدیل می‌شویم.

   120 نقطه جمع‌آوری پسماند در قم فعال است  
وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه 120 نقطه جمع‌آوری پسماند در قم فعال است اما بیش از 720 نقطه شناسایی‌شده و این امر مشکلاتی را به وجود آورده و طرح ساماندهی این نقاط در دستور کار قرار دارد.
سبحانی ثابت بیان کرد: در بخش آرامستانها با عوارض و تعرفه‌های تعیین‌شده تلاش شده تا هزینه دفن اموات بومی کاهش و دفن اموات غیربومی افزایش یابد.

وی در مورد خدمات در سطح شهر عنوان کرد: رفع 80 درصدی از مشکلات آب‌گرفتگی شهر یکی از رویکردهای مهم در این حوزه است و بخش زیادی از مشکلات در زمستان بارندگی رفع شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در حال حاضر نیز کف سازی و ساماندهی بازار کهنه و نو با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی گفت: امید است با تمهیدات لازم این دو بازار با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود.

در این جلسه محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: بازگشایی محورهای مواصلاتی و کاهش ترافیک یکی از اولویت‌های مهم شورای شهر قم در سال 99 بود و دراین‌باره 450 میلیارد تومان جهت تکمیل و بازگشایی محورهای درون‌شهری قم هزینه شد.

همچنین روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در طول 4 سال فعالیت شورای اسلامی شهر حدود 17 پروژه در بخش تقاطعات شهری اجراشده و حدود 70 درصد از کل بودجه شورای شهر قم هرساله در بخش عمرانی هزینه شد.

وی تصریح کرد: در سال 98 نیز 108 اتوبوس خریداری‌شده و فرآیند خرید 100 دستگاه دیگر نیز در حال انجام است، ضمن اینکه 70 اتوبوس شهری نیز با هزینه‌ای بالغ‌بر 400 میلیون تومان برای هر دستگاه اورهال شد، در شرایطی که امروز هر اتوبوسی بیش از یک میلیارد تومان هزینه دربردارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjtteh.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما