يکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 95607

شاغلان واحدهای فناور قم ۲۴۱ درصد افزایش یافت

قم نيوز : رییس پارک علم و فناوری قم گفت: تعداد افراد شاغل در واحدهای فناور عضو این پارک طی پنج سال از ۵۵۶ نفر درابتدای سال ۹۵، با رشدی ۲۴۱ درصدی به یک هزار و ۹۰۰ نفر در پایان سال ۱۳۹۹ افزایش یافته‌است.
شاغلان واحدهای فناور قم ۲۴۱ درصد افزایش یافت
شاغلان واحدهای فناور قم ۲۴۱ درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز سیدحسین اخوان علوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های فناوری قم در حوزه اشتغال،‌ تولید علم و محصولات دانش بنیان در استان و کشور افزود: زیست بوم فناوری استان به عنوان یک زیست بوم زنده و پویا می‌تواند گره گشای مشکلات استان و کشور باشد.

وی گفت: سال ۹۸، ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده‌است که نتیجه این تسهیلات ایجاد یک هزار و ۴۰۰ شغل بوده و این در حالی است که تسهیلات پرداختی در سال گذشته به کل زیست بوم فناوری قم ۶ میلیارد تومان بوده که این تسهیلات زمینه حدود ۴۰۰ اشتغال جدید را فراهم کرده‌است.

رییس پارک علم و فناوری قم اظهار داشت: به ازای هر یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، ۲۵ برابر اشتغال زایی بیشتر از صنعت صورت می گیرد، به همین دلیل انتظار توجه بیشتر به این بخش را داریم.

اخوان علوی، ادامه داد: هم اکنون ۲۱ درصد شاغلان واحدهای فناور عضو این پارک را بانوان و ۷۹ درصد را آقایان تشکیل می دهد ضمن اینکه ۳۶ درصد دارای تحصیلات کارشناسی، ۲۰ درصد کارشناسی ارشد و پنج درصد دارای مدرک دکتری هستند.

رییس پارک علم و فناوری قم، راه اندازی مجدد فن بازار در این استان را جمله رویدادهای مهم زیست بوم فناوری قم در سال ۹۹  دانست و ادامه داد: فن بازار قم در سال ۹۱ ایجاد شده بود ولی به دلایلی فعالیت آن متوقف شد که به دلیل اهمیت این فن بازار، فعال سازی و راه اندازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تسهیل عرضه و تقاصای فناوری، سرمایه‌گذاری در اختراعات و استارتا پ‌ها، رفع نیاز فناورانه واحدهای فناور و صنعتی، انتقال دانش فناوری و ایجاد ساز و کار امن برای ثبت اختراع از جمله اقدام های مهم فن بازار است.

اخوان علوی اظهار داشت: به دلیل ضرورت نقش فن بازار در تکمیل و ارتقای اکوسیستم فناوری استان، با پیگیریهای انجام شده، فن بازار منطقه‌ای قم به عنوان بیست و چهارمین فن بازار منطقه ای کشور، سال گذشته با حضور دبیر شبکه فن بازار ملی ایران  در این استان افتتاح شد.

شبکه فن بازار ملی ایران از ابتدای دهه ۸۰ شمسی فعالیت خود را آغاز کرد که هدف این شبکه تسهیل بین عرضه و تقاضای فناوری در سطح استانی و ملی است.

هم اکنون ۲۴ فن بازار منطقه ای در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده‌است که تا دو سال آینده تمام استان‌های کشور صاحب فن بازار می‌شوند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgu39y.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما