جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 95692

انجام 17 هزار رهگیری با اجرای طرح شهید سلیمانی در قم

قم نيوز : عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام بیش از 17 هزار رهگیری در طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در قم خبر داد.
انجام 17 هزار رهگیری با اجرای طرح شهید سلیمانی در قم
انجام 17 هزار رهگیری با اجرای طرح شهید سلیمانی در قم
به گزارش قم نیوز محمدحسن محمودیان با اشاره به آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی از ابتدای آذر ماه سال ۱۳۹۹ در سراسر کشور اظهار کرد: استان قم نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با حضور نیروهای مراکز بهداشت، پایگاه های مقاومت بسیج و همچنین هلال احمر در قالب تیم های مختلف حمایتی، نظارتی و مراقبتی در این طرح فعال بوده است و البته پیگیری اهداف این طرح همچنان ادامه دارد.

وی افزود: آمار اسفند ماه سال گذشته بیانگر آن است که در این طرح بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ خانواده آسیب پذیر مورد حمایت قرار گرفتند.

عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از انجام حدود 2 هزار و 100 رهگیری در اسفند ماه گذشته در قم خبر داد و گفت: نمونه گیری از 98 درصد این افراد انجام شده است و دو درصد باقیمانده یا نمونه گیری قبلی داشته و یا رضایت برای انجام تست نداده اند.

محمودیان سپس به حدود ۵۰۰ تست مثبت کروناویروس از نمونه گیری های اخیر انجام شده در قم توجه داد و اظهار کرد: در روزهای اخیر بیش از ۴ هزار نظارت و بازرسی در طرح شهید سلیمانی در قم انجام شده است که این بازدیدها، حدود هزار اخطار و ۱۸ پلمب را به دنبال داشته است.

وی درباره آمار کلی این طرح از آغاز تا به امروز اذعان کرد: در طرح شهید سلیمانی در قم، ۱۷۸ تیم حمایتی با حضور ۷۶۶ نفر فعالیت می کند که این تیم ها تاکنون موفق به حمایت از حدود ۳۳ هزار خانواده آسیب پذیر شده اند.

 عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در بخش رهگیری نیز ۴۱ تیم با حضور فعال ۱۶۷ نفر در صحنه حضور دارند که تاکنون حدود ۱۷ هزار رهگیری را انجام داده اند.

وی تداوم افزایش رهگیری در طرح شهید سلیمانی را به عنوان گام مهم پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ مورد توجه قرار داد و گفت: در طرح شهید سلیمانی در قم ۲۴ تیم مراقبت در منزل نیز با حضور ۵۲ نفر فعال است که این افراد تا به امروز حدود ۶۰۰ مراقبت در منزل را به سرانجام رسانده اند.

وی درباره فعالیت تیم های نظارتی طرح شهید سلیمانی نیز یادآور شد: ۱۸۱ تیم نظارتی در این طرح و در قم با حضور ۵۳۱ نفر فعال است که این تیم ها اعم از تیم های نظارتی بسیج، مرکز بهداشت، هلال احمر و یا تیم های مشترک تاکنون موفق به انجام بیش از ۱۰۰ هزار بازدید نظارتی شده اند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcauino.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما