کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از سال‌ها انتظار

این یک دروغ 13 بود: فرودگاه قم با فرود اولین هواپیما افتتاح شد / میرزای قمی، نام فرودگاه قم شد

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 13 فروردين 1400 ساعت 16:07

صبح امروز، ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، فرودگاه قم با ورود اولین هواپیما به طور غیر رسمی افتتاح شد.


به گزارش قم نیوز فرودگاه قم با حضور مسوولان و جمعی از سهام‌داران و مقامات هواپیمایی کشوری و نمایندگان سازمان هواپیمایی جهانی، افتتاح شد.

در این افتتاح غیر رسمی که به درخواست دولت و به سبب تسریع در راه اندازی این فرودگاه انجام شد، استاندار قم در سخنانی راه اندازی این فرودگاه را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: با توجه به چشم انداز جهانی برای پایان کرونا، این فرودگاه در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ مسافر می پذیرد.

بهرام سرمست درباره مسائل مرتبط با سهامداران گفت:‌ فرودگاه قم به عنوان یک شرکت سهامی ثبت شده است و سهامداران در توافقی که انجام داده اند، سهامدار این شرکت جدید شده‌اند و هم اکنون اکثر آنها در این افتتاحیه حضور دارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت قم در گردشگری مذهبی، اظهار داشت:‌ قم از کرونا ضربه بسیاری دید و با افتتاح رسمی و راه اندازی نهایی این فرودگاه، جبران این ضربه سریع تر صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جریانی در کشور سال‌ها با افتتاح فرودگاه قم مقابله می کرد و مسائل حقوقی نیز سد راه شده بود اما رییس جمهور دستور اکید داد که در فروردین باید این فرودگاه شاهد نشستن پرواز باشد و سهامداران محترم هم همکاری کردند و ما هم حقوق ایشان را در نظر گرفتیم و ان‌شاءالله این فرودگاه به عنوان الگوی فرودگاه های ایران در خواهد آمد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از نامیده شدن فرودگاه قم به نام مرحوم میرزای قمی خبر داد و گفت:‌ فرودگاه قم یکی از نخستین فرودگاه های مدرن کشور است و کمیته نامگذاری با نظر مراجع تقلید و بزرگان، نام میرزای قمی را برای آن برگزیده است تا هم کلمه قم در فرودگاه مشخص باشد و هم نام یکی از بزرگان و موثران در تبلیغ و گسترش معارف اهل بیت (ع) بر یکی از فرودگاه های قم گذاشته شده باشد.

در آیین افتتاح فرودگاه قم، ساعت ۹:۳۰ صبح، یک فروند هواپیمای برجامی ATR 600 شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، هما،‌پس از دور افتخار بر فراز حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به سمت فرودگاه قم آمد و دور سلام را بر فراز فرودگاه اجرا کرد و سپس به عنوان اولین هواپیما در فرودگاه میرزای قمی فرود آمد.

سرنشینان پرواز سلام به قم را وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، فرمانده سپاه حفاظت پرواز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران کشوری و قمی تشکیل می دادند.

* این نه یک دروغ سیزده که آرزوی قمی‌ها و هزاران زائر قم است که متاسفانه امیدی برای عملی شدن آن نیست و به عنوان دروغ سیزده مطرح شده است.

 


کد مطلب: 95694

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95694/این-یک-دروغ-13-فرودگاه-قم-فرود-اولین-هواپیما-افتتاح-میرزای-قمی-نام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir