کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممکن است تا آخر این هفته در قم به وضعیت قرمز کرونایی برسیم

خبرگزاری مهر , 17 فروردين 1400 ساعت 16:40

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه ممکن است تا آخر هفته به وضعیت قرمز برسیم، گفت: بیمارستان فرقانی بعنوان سومین مرکز درمانی، در صورت نیاز پذیرش مبتلایان را آغاز خواهد کرد.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه ویروس کرونا هوشمند است و نباید در وضعیت موجود تعلل کرد تا واکسیناسیون زمانی که کامل شود گفت: قم جز آخرین استان‌ها از نظر تعداد نفرات بستری و میزان فوت در کشور بود ولی با آزاد شدن دید و بازدید از سوی مردم و سفرهای غیر ضروری به همراه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا موج جدیدی را در کشور آغاز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه قم نیز شاهد این موج جدید است و روند مبتلایان و تست‌های مثبت در حال افزایش است، افزود: مرکز درمانی امیرالمومنین علیه السلام و بیمارستان کامکار افراد مبتلا به کرونا را پذیرفته و بیمارستان فرقانی نیز به عنوان سومین مرکز کرونایی در استان اعلام شده و در صورت نیاز پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آنجا آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آمار به صورت آسانسوری در استان، ما را نگران دو هفته آینده کرده است و ممکن است تا آخر این هفته نیز به وضعیت قرمز برسیم، ادامه داد: سه سد در برابر ویروس کرونا داریم که اولین آن شامل مواردی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن‌ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و رعایت بهداشت اولیه افراد است.

قدیر با بیان اینکه سد دوم در برابر موج جدید، مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها هستند که مریض‌های خفیف و متوسط را شناسایی و قرنطینه کنند، گفت: این نیازمند تقویت برای کنترل میزان افراد مبتلا به کووید ۱۹ جهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سد سوم را بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: سعی داریم تا جایی که ممکن است بیماران در بیمارستان‌ها بستری نکنیم و با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی روند بهبودی آنها سریع‌تر انجام شود.

وی از بالا رفتن تست‌های گرفته شده از مراجعان خبر داد و گفت: در یک روز فقط ۱ هزار ۵۸۰ نمونه تست کرونا در استان انجام دادیم که این عدد بی سابقه بوده و رکورد زدیم.

قدیر با بیان اینکه قدرت سرایت و انتقال ویروس جهش یافته بسیار بالا است و تعداد افراد بیشتری را نسبت به گذشته در محیط‌های مختلف درگیر می‌کند، ادامه داد: ۲۰ مادر کرونا مثبت در مراکز درمانی استان قم بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به تازگی از مسافرت به روستا و شهرها به استان برگشته‌اند، خود را در منزل از ۵ تا ۱۰ روز قرنطینه کنند، گفت: ویروس جهش یافته به علت قدرت سرایت بالا و خانوادگی مبتلا شدن افراد قدرت سرایت بالایی دارد و همگان باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره این بیماری کاهش یابد.

قدیر در پایان با بیان اینکه کرونا در روستاها نیز وجود دارد، افزود: وضعیت روستاها نیز در استان قم از نظر تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ مناسب نیست.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 95814

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95814/ممکن-آخر-این-هفته-قم-وضعیت-قرمز-کرونایی-برسیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir