سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 95825

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶ هزار قمی در سال ۹۹

قم نيوز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: ۱۶ هزار و ۴۳۰ تن طی سال گذشته دوره آموزشهای مهارتی را در دو بخش دولتی و خصوصی در این استان فراگرفتند.
ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶ هزار قمی در سال ۹۹
ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶ هزار قمی در سال ۹۹
به گزارش قم نیوز از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، محمود تقی پور در گفت و گویی افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی توسط دو بخش دولتی و خصوصی به علاقه مندان حوزه مهارت، ارائه شد.    

وی افزود: از مجموع آموزشهای ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با مهارت آموزی ۴ هزار و ۷ تن، روستاها ۳۶۳ تن، پادگان ها ۸۷۶ تن، زندان ها ۶۴۰ تن، سکونتگاه های غیر رسمی ۱۶ تن، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۹۳ تن، مراکز درمان اجباری معتادین بهبودیافته ۳۷ تن و صنایع و ضمن کار ۷۵۳ تن، این دوره ها را به خود اختصاص داده اند.  

تقی پور ادامه داد: از مجموع آموزشهای مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان؛ ۶ هزار و ۸۷۴ تن بانوان و ۹ هزار و ۵۵۶ تن نیز آقایان از این آموزشها بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش های ارائه شده این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته بر اساس «نفر- ساعت»، ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۶۷۲ نفر - ساعت بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده های آسیب دیده از اعتیاد)، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، ساکنین مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه های اقتصادی، متقاضیان مهارت آموزی و معتادین بهبودیافته تشکیل می دهند.

وی مراکز آموزش فنی و حرفه ای را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciwva3.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما