کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حوزه‌های علمیه در تبیین و معرفی معیارهای انتخاب اصلح پیشگام باشند

خبرگزاری فارس , 18 فروردين 1400 ساعت 9:25

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حوزه‌های علمیه در تبیین و معرفی معیارهای انتخاب اصلح باید پیشگام بوده و آن را به مردم ارائه کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین بنیادی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: انتخابات یک امر مهم و به فرموده‌ای امام خمینی (ره) یک تکلیف شرعی است که در قبال انقلاب همه باید به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر در خصوص انتخابات اعتباری است که به انقلاب و نظام سیاسی می‌دهد، چرا که انتخابات در تمام ملت‌ها از یک اعتبار و ویژگی برخوردار بوده و پیام‌های مختلفی را به جهان منتقل می‌کند.

بنیادی به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون به‌اندازه‌ای عمر خود، انتخابات برگزار کرده است که نشان‌دهنده اهمیت این مهم برای کشور و نظام است.

وی حوزه‌های علمیه و حوزویان را مورد توجه قرارداد و ابراز کرد: نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی ایران، همواره اساسی و ویژه بوده است و در انتخابات پیش رو نیز باید این نقش تداوم یابد.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین  با بیان این که اولین وظیفه برای حوزه‌های علمیه، جریان سازی اصل انتخابات و نقشی که در استحکام و بقای نظام دارد، می باشد.ابراز داشت: ایجاد درک نسبت به شرایط داخلی و بین‌الملل کشور در زمان کنونی وظیفه‌ای دیگری است که بر عهده‌ طلاب و حوزه‌های علمیه است.

بنیادی ادامه داد: ایجاد شور در انتخابات و آگاه‌سازی مردم در خصوص تکلیفی که بر گردنشان نهاده شده است اقدام دیگری است که باید صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که در انتخابات سال‌های قبل در خصوص معرفی معیارهای کاندیداهای اصلح، کوتاهی صورت گرفت، تأکید کرد: حوزه‌های علمیه در تبیین و معرفی معیارهای انتخاب اصلح، باید پیشگام بوده و آن را به مردم ارائه کنند.

بنیادی افزود: حوزه‌های علمیه در جریان سیاسی انقلاب همیشه نقش اساسی داشتند و در انتخابات پیش رو نیز باید حوزه‌های علمیه ورود منطقی به جریان انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته ورود احساسی و بدون تفکر  باعث می‌شود به مسیری کشانده شود که آن مسیر در جایگاه حوزه‌های علمیه نیست و مهم‌تر این‌که حفظ کیان حوزه و روحانیت نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 95829

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95829/حوزه-های-علمیه-تبیین-معرفی-معیارهای-انتخاب-اصلح-پیشگام-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir