کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۶۷ درصد شهروندان قمی بدون استفاده از ماسک از خدمات بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم , 18 فروردين 1400 ساعت 13:15

رئیس مرکز بهداشت گفت: میزان استفاده از ماسک وضعیت مناسبی ندارد و حدود ۶۷ درصد از مردم بدون استفاده از ماسک از خدمات صنفی، دولتی و غیره بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: باوجود همه هشدارهایی که داده شد قم وارد پیک چهارم بیماری شد این پیک روند بیماری در آن افزایشی و با شیب تندتر و به‌طور آسانسوری خواهد بود.

وی عنوان کرد: از 15 اسفندماه روند بیماری در قم افزایش یافت درحالی‌که تا هفته‌ها با کاهش بیماری و مرگ‌ومیرها روبرو بود، بروز بیماری در 13 فروردین هنوز مشخص نیست و هفته آینده بار بیماری را مشخص می‌کند، در بهمن و اسفندماه روند بیماری باثباتی داشتیم ولی از 15 اسفندماه به بعد روند افزایشی با آن روبرو هستیم.

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان قم  از 12 بهمن مراکز منتخب 9 گانه ما تنها 579 بیمار را پذیرش می‌کردند ولی از 13 فروردین به بعد یک هزار 800 نفر بیمار را پذیرش کردیم هرچند قم درزمینهٔ ابتلای به بیماری در مقایسه با دیگر استان‌ها کم‌تر است اما باز روند صعودی به خود گرفته است.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌اکنون قم ازنظر ابتلا به کرونا در رتبه بیست و ششم و ازنظر فوتی نیز همچنان وضعیت مطلوب‌تری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد عادی انگاری روزهای پایانی سال، مسافرت‌های نوروزی، بازدیدها و شب‌نشینی‌های خانوادگی مهم‌ترین عامل وارد شدن این استان به شیب جدید کرونا است.

وی افزود: با روند کنونی ابتلا به کرونا و تجربه سه پیک گذشته پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده دست‌کم هر هفته 47 نفربر اثر ابتلا به بیماری کرونا در این استان جان خود را از دست بدهند؛باوجود گذشت 13 ماه از شیوع کرونا در قم اما هنوز همکاری و تعامل بسیاری از اصناف و اتحادیه‌ها با ستاد مبارزه با کرونا مطلوب نیست و فعالیت‌های آن‌ها تناسبی با شرایط کرونایی قم ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک وضعیت مناسبی ندارد و حدود 67 درصد از مردم بدون استفاده از ماسک از خدمات صنفی، دولتی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

 50 هزار و 899 تست کرونا در طرح شهید سلیمانی در قم گرفته شد 
وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و تأثیر آن در بهبود شرایط استان و روند بیماریابی عنوان کرد: در طرح شهید سلیمانی که امروز آخرین روز اجرای آن در استان قم است درمجموع 50 هزار و 899 تست کرونا گرفته‌شده که بیش از 5 هزار بیمار مبتلابه کرونا در قالب آن شناسایی‌شده است، باوجود پایان زمان‌بندی اجرای طرح شهید سلیمانی در قم باید فعالیت این طرح در قالب‌های جدیدی همچنان ادامه یابد.

محبی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیان کرد: متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم در اماکن عمومی و در ادارات دولتی از سوی کارکنان کاهش‌یافته است، در پایانه‌های برون‌شهری و درون‌شهری هم تا 68 درصد مردم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم  گفت: تا چه موقع باید بازرسین ما نظارت کنند، بازرسین مرکز بهداشت دیگر فرسوده و خسته شدند و هم چنان پروتکل‌های بهداشتی هفته‌به‌هفته رعایت آن از سوی اصناف مختلف رو به کاهش است.

 انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 95840

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95840/۶۷-درصد-شهروندان-قمی-بدون-استفاده-ماسک-خدمات-بهره-مند-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir