کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش مهم مساجد در موفقیت طرح شهید سلیمانی

خبرگزاری فارس , 18 فروردين 1400 ساعت 16:08

فرماندار قم با اشاره به نقش مهم مساجد و البته همراهی مردم در موفقیت طرح محله محور شهید سلیمانی، خواستار تداوم استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این طرح و البته به روز رسانی آن با توجه به شرایط جدید مبارزه با ویروس جهش یافته شد.


به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که طرح شهید سلیمانی در شرایط اضطرار آغاز به کار کرد خاطر نشان کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و همچنین حمایت از خانواده های آسیب پذیر از اهداف مهم این طرح است.

وی افزود: استان قم در طرح شهید سلیمانی به ۹۴ محله تقسیم شد تا تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی بتوانند فعالیت های خود را در این طرح به اجرا بگذارند.

فرماندار قم ادامه داد: البته آغاز موج چهارم بیماری کرونا در کشور و اظهارنظر متخصصان حوزه سلامت در تغییر رفتار ویروس ایجاب می کند تا این طرح نیز با روزآمدی همراه باشد و متناسب با تغییرات در نوع مبارزه با ویروس اقدام کند.

حیدری سپس یادآور شد: بدیهی است روش های جدید در مبارزه با ویروس کرونا نیازمند آموزش های جدید، آرایش جدید نیروهای فعال و همچنین اقدامات لازم در این زمینه است، لذا پیشنهاد می شود تا شیوه نامه های متنوع مبارزه با ویروس کرونا همانند روزهای نخست آغاز مبارزه با این بیماری إحصا و ابلاغ شود.

فرماندار قم در عین حال ابراز امیدواری کرد طرح محله محور شهید سلیمانی در سراسر کشور و در استان قم تداوم یابد و از ظرفیت ایجاد شده در بین نیروهای جهادی برای کمک به فعالان حوزه بهداشت و درمان به بهترین شکل استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت مساجد برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: موفقیت طرح شهید سلیمانی مرهون همراهی محله ها و مساجد نیز بود، بنابراین یک هزار مسجد در استان قم به معنای یک هزار پایگاه برای مبارزه با کرونا نیز هست و البته این ظرفیت باید بر اساس شرایط رنگ بندی کرونایی و با توجیه ائمه محترم جماعات به کار گرفته شود.

حیدری همچنین به صدور مجوّز ملی امکان استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی برای واردات واکسن کووید۱۹ توجه داد و گفت: می توانیم از ظرفیت خیرین حوزه سلامت در قم برای تهیه واکسن مورد نیاز استان نیز بهره برداری کنیم، ضمن آن که نیروهای فعال طرح شهید سلیمانی می توانند با آموزش لازم در امر واکسیناسیون عمومی نیز سهیم و فعال باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95845

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95845/نقش-مهم-مساجد-موفقیت-طرح-شهید-سلیمانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir