چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 95846

متناسب سازی ظرفیت مساجد با وضعیت قرمز کرونایی

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم توجه به کارکرد اهالی مذهب در مهار ویروس کرونا تأکید و خاطر نشان کرد: کارکرد الهی معنویت و دعا و استفاده از ظرفیت مساجد در مبارزه با کرونا هیچ گاه نباید مغفول بماند.
متناسب سازی ظرفیت مساجد با وضعیت قرمز کرونایی
متناسب سازی ظرفیت مساجد با وضعیت قرمز کرونایی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده که امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به اینکه مساجد همواره کانون آرامش بخشی به جامعه و حمایت از برنامه های مختلف مبارزه با کرونا مانند پشتیبانی از اقشار آسیب پذیر و کمک های مؤمنانه بوده اند اظهار کرد: برخی به دنبال تعطیل کردن مساجد در وضعیت قرمز کرونایی هستند، در حالی که تعطیل کردن، راحت ترین کار ممکن است.

وی افزود: باید به دنبال متناسب سازی ظرفیت مساجد با شرایط جدید باشیم، ضمن آن که قم همیشه به عنوان استان خط شکن مطرح بوده و می تواند سبب الگوسازی در این زمینه برای کشور باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: تجربه زیستی بیش از یک سال با ویروس کرونا، کارکردهای جدیدی از ظرفیت مساجد را برای همگان به نمایش گذاشته است، از این رو پیشنهاد می شود تا در استان قم و با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و ظرف مدت 72 ساعت و یا حتی زودتر، متناسب سازی ظرفیت استفاده از مساجد در وضعیت قرمز کرونایی بررسی و بسته پیشنهادی برای رایزنی در سطح ملی نهایی شود.

حجت الاسلام شعبان زاده در ادامه اضافه کرد: بنابراین ضمن آن که همه مردم استان برای بازگشت به وضعیت پایدار آبی کرونایی تلاش می کنند، در عین حال نباید با راه انداختن زمزمه تعطیلی مساجد، بی انگیزگی را در بین اهالی مذهب پراکند.

وی همچنین اذعان کرد: گزارش های نظارتی بیانگر تعهد اهالی مسجد در رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و از این رو لازم است تا تدبیری اندیشیده شود که بتوان از کارکرد اهالی مذهب و همچنین کارکرد الهی معنویت و دعا در مهار ویروس کرونا بهره گرفت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: به هر حال تجربه به دست آمده نشان از آن دارد که می توان مراسم معنوی و آیینی را در شرایط خاص و با تنظیم شیوه نامه های بهداشتی برگزار کرد، لذا همه  دست اندرکاران مبارزه با کرونا باید به گونه ای تدبیر و اقدام کنند که بی انگیزگی اهالی مذهب را به دنبال نداشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0wb9.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما