کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود خودروهای پلاک غیربومی ممنوع/ برخورد قاطع با عدم رعایت قرنطینه

خبرگزاری فارس , 18 فروردين 1400 ساعت 18:13

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی قم به همه شهرهای کشور و همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز محسن اروجی در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به ورود مجدد قم به منطقه قرمز کرونایی اظهار کرد: بر اساس اعلام رسمی امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه مراکز استان های کشور و از جمله قم در وضعیت قرمز کرونایی هستند و از این رو محدودیت های مناطق قرمز بر آن ها إعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از این محدودیت ها کاهش حضور کارکنان دستگاه های اجرایی تا یک دوم پرسنل و بر اساس تشخیص بالاترین مقام مسؤول آن دستگاه است، ضمن آن که همه مأموریت های اداری غیرضروری در شرایط قرمز کرونایی لغو می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: طبق شیوه نامه های تعریف شده، برگزاری جلسات ضروری در وضعیت قرمز کرونایی حداکثر با 15 نفر خواهد بود و البته گروه های شغلی دو، سه و چهار نیز به مدت دو هفته تعطیل اعلام می شود.

اروجی افزود: در این شرایط، تمامی مراکز آموزشی تعطیل خواهند بود و آموزش صرفا از طریق فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی سپس به تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت توجه داد و گفت: طبق مقررات، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی قم به همه شهرهای کشور ممنوع است، همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به قم نیز ممنوع خواهد بود و مشمول جریمه است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از تداوم ممنوعیت تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت 22 تا 3 بامداد تا اطلاع ثانوی خبر داد و بیان کرد: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره مراسم های ماه مبارک رمضان بر برگزاری انفرادی أعمال تصریح دارد، ضمن آن که مقرر شده تا تصمیمات مقتضی درباره مراسم شب های قدر نیز در نشست های بعدی ستاد ملی اتخاذ شود.

وی افزود: توزیع نذورات در ماه مبارک رمضان به صورت بیرون بر خواهد بود و در عین حال مراسم های افطاری به صورت تجمعی نیز برگزار نخواهد شد.

اروجی سپس به ضرورت قرنطینه شدن افراد با تست مثبت کرونا توجه داد و گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، افرادی کرونامثبتی که قرنطینه را رعایت نکنند به دادستانی معرفی می شوند و مشمول جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95847

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95847/ورود-خودروهای-پلاک-غیربومی-ممنوع-برخورد-قاطع-عدم-رعایت-قرنطینه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir