کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم بیشترین پایداری را در وضعیت آبی کرونایی داشت

خبرگزاری فارس , 18 فروردين 1400 ساعت 18:15

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، پایداری حداکثری این استان را در وضعیت آبی کرونایی حاصل خِرَد جمعی و تشریک مساعی مردم دانست و اظهار کرد: رهنمودهای مراجع عظام تقلید و همچنین در صحنه ماندن گروه های مذهبی و جهادی، عاملی مؤثر در این موفقیت بود.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد خاطر نشان کرد: می دانستیم که خواه یا ناخواه در مسیر چرخش ویروس کرونا به سبب سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، قم نیز آسیب خواهد دید، اگرچه توانسته بودیم با همراهی تحسین برانگیز مردم بیشترین دوره پایداری را در وضعیت آبی کرونایی در استان تجربه کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه جلسات شورای اطلاع رسانی استان به طور مرتب و منظم برگزار می شود و مسائل مربوط به بیماری کووید19 در رصد قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم سپس به ویژگی های بحران کرونا در مقایسه با سایر حوادث غیرمترقبه پرداخت و گفت: نخستین ویژگی این بیماری همه گیر آن است که مبارزه با آن طولانی شده و البته فعلا پایانی هم برای آن متصور نیست.

سلیمان پور افزود: وجود برخی تعارضات با توجه به تنوع ابزارهای اطلاع رسانی که سبب بروز برخی شایعات می شود، از دیگر مسائل مربوط به این بیماری است، از این رو در شورای اطلاع رسانی استان بر ضرورت رسیدن به نگاه واحد در امر اطلاع رسانی برای جلوگیری از هر گونه انحراف در این امر خطیر تأکید شده است.

وی در ادامه به کاهش اطلاع رسانی کرونایی در بخش هایی از استان توجه داد و گفت: باید باور کنیم که بخشی از مردم استان در جریان تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی قرار نمی گیرند و از این رو لازم است تا این مسئله در سطح شهر نمود داشته باشد و هشدارهای لازم داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین به تلاش مدیریت استان برای توجه به اقتضائات استانی در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره و اذعان کرد: البته باید توجه داشت که همواره نمی توان تصمیمات ملی را در سطح هر استان و با توجه به وضعیت های خاص آن استان، اجرایی کرد.

سلیمان پور در پایان سخنان خود تصریح کرد: آغاز موج چهارم کرونا، یادآور ضرورت به میدان آمدن دوباره همه مردم و مسؤولان است، بویژه آن که تبیین اهمیت حفظ جان انسان ها در وهله اول و سپس انجام فرائض و مستحبات، امری است که باید توسط اندیشمندان تبیین شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95848

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95848/قم-بیشترین-پایداری-وضعیت-آبی-کرونایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir