پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 95872

جانباز جواد فرحی به یاران شهیدش پیوست

قم نيوز : اولین جانباز ۷۰ درصد استان قم، جواد فرحی صبح امروز به یاران شهدیش پیوست.
جانباز جواد فرحی به یاران شهیدش پیوست
جانباز جواد فرحی به یاران شهیدش پیوست
به گزارش قم نیوز جانباز شهید جواد فرحی در سن ۲۲ سالگی در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ عازم جبهه جنوب شد و سه ماه بعد در ۱۶ بهمن سال ۱۳۵۹ در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به کمر، قطع نخاع شد و به درجه جانبازی نایل آمد.
 
وی پس از چهل سال صبر بر رنج مجروحیت و استقامت بر راه شهدا و ایستادن در پای ارزشها، سرانجام مزد شهادتش در راه خدا را دریافت کرد. 

در ادامه با زندگینامه این شهید سرافراز آشنا می‌شویم؛

زادگاهش محله باغ پنبه از محله های قدیمی و از خانواده ای اصیل و بسیار مومن در شهر مقدس قم بود.

پدرش حاج فرحی معروف، کاسب بسیار با تقوا که تجسم حبیب الله واقعی و از عاشقان اهل بیت علیهم السلام بود.

آقا جواد از کودکی و نوجوانی در کنار تحصیل به پدرش در امر معاش و کسب و کار کمک می کرد و در جوانی با برادرش مرحوم حاج حسین فرحی به شغل لبنیاتی مشغول شد.

در جریان انقلاب اسلامی همراه با جوانان و دوستان انقلابی به خصوص شهیدان مهدی و حسین مومن پور به مبارزه با رژیم طاغوت پرداختند.

با آغاز جنگ تحمیلی آقا جواد فرحی و جمعی از جوانان انقلابی و بسیجی قم از اولین گروه هایی بودند که به جبهه های جنگ شتافتند و به میدان جهاد با دشمنان وارد شدند. 
 
آنها در گروه جنگ های نامنظم تحت امر شهید دکتر مصطفی چمران و آیت الله خامنه ای در جبهه خوزستان، مظلومانه و با کمترین امکانات و حداقل تجهیزات با متجاوزین بعثی جنگیدند و در نجات سوسنگرد در آبان ماه ۱۳۵۹ نقش داشتند.

محمدجواد فرحی در بهمن ۱۳۵۹ در خط مقدم جبهه سوسنگرد بر اثر ترکش خمپاره دچار ضایعه نخاعی شد و به خیل جانبازان انقلاب اسلامی پیوست.

 وی پس از ماه ها درمان و بستری شدن در بیمارستان به خانه مراجعت کرد و مادر بزرگوار و عزیزانش از او پرستاری کردند.

در سال ۱۳۶۶ زنی انقلابی و ایثارگر با او ازدواج کرد و بیش از سی سال با صبوری و استقامت همدم رنج و دردهای جانبازی و بیماری همسر جانبازش بود.

این جانباز عزیز ده ها بار در بیمارستان یا آسایشگاه جانبازان بستری شد و بارها مورد عمل جراحی و تحت درمان قرار گرفت. با توجه به زخم های بستر و جراحت ها و بیماری دیابت، پزشکان و پرستاران و دوستان و نزدیکان از صبر و استقامت او در شگفت بودند.

سرانجام روح بلند این عزیز دوست داشتنی در بامداد پنج  شنبه  ۱۹  فروردین ۱۴۰۰ از این تن خاکی به جوار حق تعالی پرکشید و آسمانی شد.

جانباز شهید حاج جواد فرحی همواره درراه پاک شهیدان و اطاعت و حمایت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پیشتاز بود و هرگز در این راه سستی و ضعف به خود راه نداد.

این جانباز صبور و مقاوم برای همرزمان و دوستان و دیگر جانبازان همچون برادری دلسوز و یاری مهربان و سنگ صبور دوستان بود.

او در عمل و رفتار برای همه معلم اخلاق و ادب و تواضع ومتانت بود و صبر و بردباری و ایثار و استقامتش زبانزد و الگو برای همه آشنایان و دوستان بود.  

در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از خانواده ایشان و توجه و عیادت از جانبازان دیگر بسیار کوشا و پیشقدم بود و در این راه از جان و مال مایه می گذاشت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcauano.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما