شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 95895

اعطای مرخصی منتج به پایان حبس زندانیان قم افزایش می‌یابد

قم نيوز : رئیس کل دادگستری قم با بیان این که کاهش جمعیت کیفری هدف‌دار جزء اولویت‌های مجموعه قضایی قم در سال جاری است گفت: اعطای مرخصی منتج به پایان حبس به زندانیان قم افزایش می‌یابد.
اعطای مرخصی منتج به پایان حبس زندانیان قم افزایش می‌یابد
اعطای مرخصی منتج به پایان حبس زندانیان قم افزایش می‌یابد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در جلسه شورای قضایی استان،‌ ضمن تاکید بر اصلاح مجرمان، افزود: اعطای مرخصی منتهی به آزادی در زندان‌های قم در سال جاری جزء اتفاقات مهم است و با پیگیری که صورت می‌گیرد مرخصی مددجویان واجد شرایط به مناسبت ماه رمضان تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری سومین جلسه شورای قضایی استان در زندان قم در یک سال گذشته نشان از اهمیت و توجه مجموعه قضایی قم نسبت به زندان و زندانیان است.

مظفری افزود: در آستانه انتخابات مهمی هستیم که باید زمینه شرکت مددجویان در انتخابات فراهم شود.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا شرایط مرخصی محکومان مالی که مدت زیادی در زندان هستند و امکان پرداخت ندارند به مناسبت ماه مبارک رمضان فراهم شود.

به گفته وی، از ظرفیت صداوسیما در برنامه ویژه جشن گل‌ریزان در ماه مبارک رمضان و تشویق و ترغیب خیرین و نیکوکاران استان به کمک در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تامین معاش خانواده زندانیان نیازمند استفاده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قم به استفاده حداکثری از دادرسی الکترونیکی اشاره نمود و افزود: حضور قضات در زندان‌ها در سال جاری با هدف رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت الکترونیکی مورد تاکید است.

مدیرکل زندان‌های قم نیز در ابتدای جلسه ضمن بیان گزارش جامعی از عملکرد اداره کل زندان‌های استان به‌ویژه در بخش قضایی، بیان کرد: با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب قم در سالی که گذشت در بخش مرخصی منتج به پایان حبس، شاهد آمار رو به رشدی بودیم.

علی‌اصغر رنجبر افزود: همچنین اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در سال گذشته از اتفاقات مهمی بود که بر اساس دستور موکد ریاست قوه قضائیه در زندان‌های قم انجام و با پیگیری مستمری که صورت پذیرفت نتایج ارزشمندی حاصل شد.

وی در ادامه سخنان خود به کمبود اعتبارات استان در حوزه سایر و عمرانی اشاره و ضمن تاکید بر رسیدگی به معیشت و تحصیل خانواده زندانیان، اضافه کرد: کمک به معیشت خانواده زندانیان نیازمند در ماه رمضان و اشتغال حداکثری زندانیان از اقدامات ویژه اداره کل زندان‌ها در سال‌جاری خواهد بود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم و دیگر اعضای شورای قضایی استان نیز دیدگاه خود در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به‌کارگیری زندانیان واجد شرایط در کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی قم بیان کردند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcftcd1.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما