شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 95896

سه کشتی گیر قمی به اردوی تیم ملی آلیش مردان دعوت شدند

قم نيوز : رئیس هیئت کشتی قم، گفت: سه کشتی گیر از این استان به اردوی تیم ملی کشتی آلیش(کشتی با کمربند) کلاسیک مردان و رقابت های انتخابی درون اردویی دعوت شد.
سه کشتی گیر قمی به اردوی تیم ملی آلیش مردان دعوت شدند
سه کشتی گیر قمی به اردوی تیم ملی آلیش مردان دعوت شدند
به گزارش قم نیوز هادی علیایی افزود: اردوی تیم ملی کشتی آلیش کلاسیک مردان و رقابت های انتخابی درون اردویی روزهای  ۲۶ فروردین لغایت ۳ اردیبهشت ماه در سالن زنده یاد رزم پوش لارستان استان فارس برگزار می‌شود که از قم سه کشتی گیر و یک مربی در این اردو حضور دارند.

وی گفت: در وزن ۶۰ کیلوگرم، روح‌الله نعمتیان؛ در ۸۰ کیلوگرم، اسلام شکوهی راد و در ۱۰۰ کیلوگرم، علی فیروزگاه از قم به این اردو دعوت شدند ضمن اینکه جواد عباسی به عنوان مربی نیز در این اردو حضور دارد.

رئیس هیئت کشتی قم، با با بیان اینکه روند ارتقای این استان در رشته کشتی آلیش (کشتی با کمربند) در کشور طی سال های اخیر همواره رشد داشته است، گفت: تیم اعزامی ۶ نفره هیات کشتی قم در مسابقات آلیش(کشتی با کمربند) قهرمانی کشور با کسب ۳ مدال طلا، نقره و برنز برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این شته در قم عنوان سوم تیمی را تصاحب کرد.

علیایی در ادامه با اشاره به نتایج برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران، گفت: در این رقابت‌های که از ۱۵ تا ۱۷ فروردین ماه در سننندج برگزار شد، محمدجواد ابوطالبی در وزن ۴۵ کیلوگرم موفق به کسب عنوان سومی این وزن به صورت مشترک شد ضمن اینکه آرمین قره‌صوفی در ۶۵ کیلوگرم نیز در جایگاه پنجمی این رقابت ها قرار گرفت.

وی همچنین نتایج رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رامسر را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود:در این رقابت‌ها محسن صمدی و سجاد بیگدلو از این استان در وزن های ۸۰ و ۹۲ کیلوگرم موفق به کسب دو عنوان هفتمی برای استان شدند.

رئیس هیئت کشتی قم، ارتقای جایگاه کشتی استان در کشور را نیازمند برنامه ریز بلند مدت دانست و گفت: راهیابی  دو کشتی گیر نوجوان قم در بخش آزاد به جمع هشت نفر پایانی این قابت ها، رویدادی بی سابقه در این استان است و این مهم در حالی رقم می خورد  که در هر دو رده بیش از ۳۰۰ ورزشکار برای کسب عناوین برتر حضور داشتند.

رقابت های انتخابی تیم ملی برای تعیین اعضای تیم کشتی اعزامی جمهوری اسلامی به مسابقات آسیایی هند (دهلی) در خردادماه و مسابقات جهانی مجارستان (بوداپست) در تیرماه سال جاری در رده ها و وزن های مختلف توسط فدراسیون کشتی برنامه ریزی شده‌است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg379y.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما