يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 95905

افزایش اتوبوس‌ها در قم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از ابلاغ دستورالعمل‌های جدید و متناسب با وضعیت قرمز خبر داد و گفت: برای کاهش تراکم مسافران در اتوبوس‌ها سرفاصله اتوبوس‌ها کاهش پیداکرده است.
افزایش اتوبوس‌ها در قم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا
افزایش اتوبوس‌ها در قم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا
به گزارش قم نیوز علی نیک با اشاره به ایجاد شرایط اضطراری کرونا در کشور، اظهار داشت: متأسفانه شاهد ایجاد وضعیت قرمز در بسیاری از شهرهای کشور ازجمله قم بوده که نیاز به اعمال پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری در این شرایط هستیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم حفظ سلامت شهروندان را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی جدید در رابطه با حمل‌ونقل عمومی طبق وضعیت قرمز قم به سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ابلاغ‌شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر به وضعیت آبی و درنهایت سفید بازگردیم.

نیک در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه رانندگان و مسافران تصریح کرد: در خصوص رانندگان یک سری اقدامات شامل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن اتوبوس در انتهای شب مورد تأکید بیشتر قرارگرفته است.

وی از ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها با دستگاه فوگر خبر داد و خاطرنشان کرد: با کم کردن سرفاصله اتوبوس‌ها و کمتر سوارشدن مسافران به اتوبوس‌ها و رعایت فاصله اجتماعی تلاش کرده در کاهش این بیماری نقش مثبتی ایفا کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک و دستکش هنگام استفاده از اتوبوس و تاکسی ابراز کرد: سرفاصله اتوبوس‌ها را از ۱۵ به ۱۲ دقیقه رسانده و تعداد بیشتری اتوبوس در جهت کاهش تراکم در مسیر قراردادیم.

نیک همچنین از کاهش تعداد مسافران در تاکسی‌ها نیز خبر داد و تأکید کرد: تاکسی‌های خطی نیز در ایستگاه‌ها روزانه دو بار ضدعفونی شده و رانندگان تاکسی هم موظف به استفاده از ماسک هستند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchmwnw.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما