دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 95926

بهره برداری از فاز نخست خط یک مترو قم تا 100 روز آینده

قم نيوز : استاندار قم ابراز امیدواری کرد نخستین فاز خط یک مترو قم تا پایان دولت فعلی به بهره برداری برسد.
بهره برداری از فاز نخست خط یک مترو قم تا 100 روز آینده
بهره برداری از فاز نخست خط یک مترو قم تا 100 روز آینده
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در بازدید از پروژه قطار شهری قم و در گفت و گو با خبرنگاران با تقدیر از مسؤولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و قطار شهری قم بیان کرد: خوشبختانه این پروژه فعال است، اما دست اندرکاران وعده داده اند که فاز نخست خط یک مترو قم را تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسانند.

وی افزود: به نظر می رسد این پروژه به فعالیت در دو و یا حتی سه شیفت نیاز دارد تا بتواند فاز نخست را در مهلت مقرر تحویل دهد.

استاندار قم با اشاره به تزریق ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه از محل اوراق مشارکت اظهار کرد: رایزنی برای تأمین واگن های مورد نیاز برای این پروژه در سطح ملی انجام و مقرر شده که این واگن ها به شرط پیشرفت مراحل کار تا پایان خردادماه از سوی قطار شهری مشهد به قطار شهری قم اختصاص یابد.

وی افزود: تأکید داریم که فاز نخست خط یک این پروژه در یک همکاری جدی تر به عنوان یک پروژه مهم و استراتژیک برای شهر قم در پایان خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد تا ان شاء الله به عنوان یک پروژه ماندگار به مردم تحویل شود.

سرمست در پاسخ به این پرسش که آیا این وعده برای بهره برداری در پایان خرداد ماه واقعا محقق خواهد شد یا خیر بیان داشت: به نظر می رسد که فاز نخست خط یک حداکثر تا پایان دولت فعلی به بهره برداری می رسد.

استاندار قم همچنین اضافه کرد: مبحث املاک در این پروژه با وعده شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکلی نخواهد داشت و البته از نظر اعتبارات و مسئله مالی هم مشکلی در این پروژه نخواهیم داشت.

وی افزود: تلاش بر آن است تا با تشکیل مرتب نشست های شورای قطار شهری، فاز نخست خط یک این پروژه تا پایان دولت فعلی به بهره برداری برسد.

سرمست همچنین به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دستور داد تا مشکل مطرح شده در این بازدید درباره ضرورت استفاده از ظرفیت های استانی برای تأمین اقلامی مانند سیمان و فولاد را پیگیری و مرتفع سازد.

وی ابراز امیدواری کرد این پروژه به عنوان پروژه ای ماندگار در شهر کریمه اهل بیت (س) افتتاح شود تا مردم شریف قم و همچنین زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) از آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaiono.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما