دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 95930

توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی به همت هیئات مذهبی قم

قم نيوز : رئیس کانون هیئات مذهبی قم با اشاره به ارزش ۵۰ میلیارد ریالی مجموع بسته های معیشتی گفت: نیمی از هزینه این بسته ها توسط خیرین و هیئات مذهبی و با مشارکت بسیج دانشجویی تامین شده است.
توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی به همت هیئات مذهبی قم
توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی به همت هیئات مذهبی قم
به گزارش قم نیوز جواد اشعری رئیس کانون هیئات مذهبی قم با اشاره به خدمتی دیگر توسط هیئات مذهبی قم در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در امر مواسات و همدلی در آستانه شروع ماه مبارک رمضان گفت: شورای هیئات مذهبی قم با کمک هیئت‌های مذهبی استان قم و در قالب «رزمایش هیئات مذهبی، مواسات و همدلی» همانطور که سالیانی است که به این امر مهم اهتمام جدی داشته است، این بار در ماه شعبان اقدام به این رزمایش را کرده است. حدود پانزده هزار بسته معیشتی که از اقلام ضروری و مورد نیاز خانواده‌های نیازمند تشکیل یافته است با کمک هیئت‌های مذهبی و شناسایی نیازمندان توسط معتمدین محل و مسئولین هیئت‌های مذهبی استان قم، توزیع خواهد شد.

وی افزود: در کنار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هیئت‌های مذهبی قم این عمل خداپسندانه و مومنانه نیز شکل گرفت. این مسیر در آینده نیز توسط خیرین محترم و هیئت‌های مذهبی ادامه خواهد یافت که دست یاری همه علاقه مندان به مشارکت در این امر را به گرمی می‌فشاریم. ارزش این بسته‌های معیشتی بیش از پنج میلیارد تومان است که نیمی از آن توسط خیرین و هیئات مذهبی تقبل شده است که با مشارکت بسیج دانشجویی این اتفاق مهم به سرانجام رسید.

رئیس کانون هیئات مذهبی قم با ابراز امیدواری نسبت به پیگیری‌های بسیار برای کارآفرینی مومنانه در ضمن کمک‌های مومنانه افزود: کار آفرینی‌هایی انجام خواهد شد تا باعث خودکفایی نیازمندان آبرومند شود.
ظرفیت مثبت و نیاز در این رزمایش مومنانه در حال اجرا، بیشتر از کمک‌های مومنانه انجام شده می‌باشد و ما با توجه به محدودیت زمانی و مکانی تنها توانستیم ۷۲ هیئت از ۸۰۰ هیئت فعال در قم را در این طرح مشارکت دهیم؛ امیدواریم با افزایش امکانات بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و هیئات فعال استفاده نمائیم.

علیرضا حضرتی نیز با اشاره به اینکه این نوع کمک‌های هیئات مذهبی دارای سابقه طولانی است و ادامه دار نیز خواهد بود، گفت: با توجه به جایگاه شورای هیئات مذهبی در بین خیرین و نهادهای مختلف کشور کمک‌های مومنانه چندین بار بین نیازمندان توزیع شده است. شورای هیئات مذهبی آمادگی کامل دارد با نهادها و خیرین بزرگواری که در امور کمک‌های ضروری به نیازمندان جامعه فعال هستند، نهایت همکاری را داشته باشد.

وی افزود: شورای هیئات مذهبی قم با شناسایی نیازمندان واقعی در سطح استان قم توسط معتمدین محل و اعضای هیأت‌های فعال هر محله در قم آمادگی دارد از طریق سایت هیئات مذهبی قم به آدرس shhmq.ir اطلاعات لازم را در اختیار خیرین نیکوکار قرار دهد.

دبیر شورای هیئات مذهبی قم با پیشنهاد به نهادهایی مانند بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر نهادهایی که هدف کمک به اقشار آسیب پذیر را دارند گفت: خانواده‌های آسیب دیده به خصوص در قضیه شیوع کرونا که سرپرست خانواده را از دست داده‌اند یا دچار خسارات فراوان شده‌اند نیز باید تحت پوشش قرار بگیرند که شورای هیئات مذهبی قم می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات موثق لازم، در سامان یافتن کمک‌های مومنانه توسط سایر نهادها کمک شایانی دهد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfx1d1.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما