دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 95932

نمازخانه‌های بین‌راهی قم شناسنامه‌دار می‌شوند

قم نيوز : مدیر هماهنگی امور رفاهی زائرین معاونت امور زائرین استانداری قم با تاکید بر پیشرفت ۷۰ درصدی طرح شناسنامه دار کردن نمازخانه های بین راهی، گفت: نمازخانه های بین راهی قم برای ایجاد بستر فرایند نظارتی مستمر به زودی شناسنامه دار می شود.
نمازخانه‌های بین‌راهی قم شناسنامه‌دار می‌شوند
نمازخانه‌های بین‌راهی قم شناسنامه‌دار می‌شوند
به گزارش قم نیوز روح الله شاه نظری افزود: سالانه ۲۵ میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی به قم سفر و بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی این استان عبور می کنند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۹ بدلیل شیوع کرونا و کاهش ملموس تعداد زائران، رویکرد امور رفاهی زائرین استانداری قم به تامین محصولات سلامت محور و مقابله با ویروس کرونا سوق داده شده است.

شاه نظری یادآور شد: با این وجود و به دلیل موقعیت مواصلاتی این استان و حجم بالای تردد در محورهای قم، نظارت بر مجموعه های بین راهی و نماز خانه ها تداوم داشته است.

وی با اشاره به ویژگی توریست پذیری قم، خاطرنشان کرد: به دلیل ویژگی زائرخیزی قم این استان ظرفیت بالایی در مبحث سوغات زائر دارد که می تواند سبب اشتغال و افزایش راندمان تولید شود.

مدیر هماهنگی امور رفاهی زائرین معاونت امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: با وجود اینکه گردشگری مزیت نسبی قم است اما تاکنون استفاده درستی از بستر توریست پذیری قم انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: برای توسعه بخش گردشگری قم دستور ایجاد چند سمن برای ورود تخصصی به این حوزه در دستور کار است تا امکان عملیاتی شدن ایده های آنها فراهم شود.

شاه نظری همچنین بیان کرد: به دلیل حجم بالای حضور زائران در بقاع متبرک امامزادگان قم، طرح شناسنامه دار کردن این بقاع در حال انجام است تا روند خدمات دهی در آنها بهبود یابد.

مدیر هماهنگی امور رفاهی زائرین معاونت امور زائرین استانداری قم افزود: بدلیل حضور میلیونی زائران غیرایرانی در قم می توان زیرسخت های توریست درمانی این استان را برای بهبود شاخص های اقتصادی ارتقا داد.

به گفته وی،  تا زمانی که نقشه جامع توسعه کمی و کیفی زیارت تدوین نشود نمی توانیم به اهداف خود در گردشگری زیارت برسیم.

وی اظهار داشت: مسئولیت تهیه نقشه جامع زیارت به میراث فرهنگی قم واگذار شده تا از موازی کاری در این عرصه با سایر دستگاه ها به تدریج کاسته شود.

شاه نظری گفت: قم در مساله گردشگری در مجموعه زیرساخت ها با کمبود و مشکل روبه رو است و برای قرارگرفتن قم در مسیر توسعه گردشگری باید زیرساخت های مورد نظر تکمیل شود و توسعه یابد.

به باور وی، آموزش نیروی انسانی یکی از شاخص های مهم توسعه گردشگری است و نگاه قالب به گردشگری در حال حضر سنتی است و باید از نگاه های قدیمی عبور کنیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchiwnw.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما