دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 95935

۲۷۰ میلیارد ریال تخلف طی بازرسی‌های ایام نوروز در قم کشف شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان و اتاق اصناف استان از تاریخ پانزدهم بهمن‌ماه ۹۹ تا چهاردهم فروردین‌ماه سال جاری،‌ یکهزار و ۷۹۱ مورد تخلف را به ارزش ۲۷۰ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال کشف کردند.
۲۷۰ میلیارد ریال تخلف طی بازرسی‌های ایام نوروز در قم کشف شد
۲۷۰ میلیارد ریال تخلف طی بازرسی‌های ایام نوروز در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: طی این مدت در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۰، ۱۳هزار و ۸۳۹ مورد بازرسی در سطح بازار استان انجام و در نتیجه آن یکهزار و ۲۱۱ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عرضه کالای قاچاق، تقلب و کم فروشی، عدم ارائه فاکتور، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی مهمترین تخلف‌های صورت گرفته بود که توسط بازرسان مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بخش نظارت بر واحدهای مرغداری گوشتی زنده نیز تعداد ۳۸ پرونده به ارزش حدود ۱۴۹ میلیارد ریال تحت عنوان‌های احتکار و عرضه خارج از شبکه، تنظیم و به مراجع رسیدگی ارسال شد.

سیجانی گفت: در قالب طرح نظارت بر کالاهای اساسی و اولویت دار نیز در این ایام پیرامون توزیع گوشت مرغ ۲هزار و ۵۸ مورد بازرسی انجام و ۱۶۲ پرونده تخلف تشکیل شد، همچنین در خصوص تخم مرغ یکهزار و ۳۴۸ مورد بازرسی انجام و ۴۰ پرونده تخلف تشکیل شد، در حوزه آرد و نان ۲هزار و ۶۸۹ مورد بازرسی صورت پذیرفت و ۱۳۳ پرونده تخلف تشکیل گردید، در موضوع روغن یکهزار  ۴۰۱ مورد بازرسی انجام و ۳۳ پرونده تخلف ثبت شد، در زمینه قند و شکر نیز یکهزار و ۲۳۷ مورد بازرسی انجام و ۱۶ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: در بخش میوه نیز طی این مدت ۲هزار و ۲۳۹ مورد بازرسی انجام ۲۰ پرونده تخلف تشکیل شد، در مورد برنج نیز تعداد یکهزار و ۹۸ مورد بازرسی انجام و ۱۰ پرونده تخلف ثبت شد، در بخش حبوبات ۹۴۹ مورد بازرسی انجام و سه پرونده تخلف تشکیل شد، در حوزه لبنیات یکهزار و ۸۶ مورد بازرسی صورت گرفت و ۱۸ مورد پرونده تخلف ایجاد شد، در بخش لوازم خانگی یکهزار و ۱۰۵ مورد بازرسی انجام و ۱۳ پرونده تخلف تشکیل گردید، در مورد لاستیک نیز تعداد ۸۳۵ مورد بازرسی انجام و ۲ پرونده تخلف ایجاد شد، در بخش سیمان نیز یکهزار و ۲۹۸ مورد بازرسی صورت گرفت و ۶۴ پرونده تخلف ایجاد شد، همچنین در زمینه کود شیمیایی ۳۳۸ مورد بازرسی انجام و یک پرونده تخلف تشکیل شد.

وی ادامه داد: روند بازرسی و نظارت بر عرضه کالاها در بازار استان محدود به زمان و طرح‌های ویژه چون طرح نوروزی نیست و این کار به صورت مستمر با مشارکت بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف قم و سایر دستگاه‌های متولی انجام و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود، شهروندان نیز می‌توانند شکایت‌های خود را در این رابطه برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcamono.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما