سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 95947

اعمال محدودیت ها نباید در انتظار جلسه و ابلاغیه باشد

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضرورت ابلاغ طرح جدید شهید سلیمانی در مسیر مبارزه همگانی با کرونا گفت: إعمال محدودیت ها بر اساس رنگ بندی کرونایی و لیست مشاغل تعریف شده در گروه های شغلی یک تا چهار، نباید در انتظار جلسه و ابلاغ باقی بماند.
اعمال محدودیت ها نباید در انتظار جلسه و ابلاغیه باشد
اعمال محدودیت ها نباید در انتظار جلسه و ابلاغیه باشد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به اینکه اگر طرح محله محور شهید سلیمانی نبود، موج اخیر زودتر رخ می داد بیان کرد: فعالیت تیم های مختلف نظارتی، مراقبتی و حمایتی و همچنین رهگیری بیماران کرونایی در طرح شهید سلیمانی نتایج مثبتی را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ هزار نمونه گیری در استان قم در قالب این طرح انجام که از این تعداد، ۵ هزار و ۹۳۶ بیمار شناسایی و مراحل رهگیری و همچنین نظارتی و مراقبتی درباره آنان به اجرا گذاشته شد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم کل رهگیری های انجام شده از ابتدای طرح شهید سلیمانی را در قم حدود ۲۱ هزار مورد اعلام کرد و گفت: ارزیابی این رهگیری ها بر اساس نمودارهای خطی موجود نشان می دهد روند رهگیری ها در این طرح و از آذر ماه ۱۳۹۹ تا پایان طرح، هفته به هفته بهتر شده است.

محبی افزود: البته باید توجه داشت که با توجه به روند افزایشی بیماران در روزهای اخیر، تحقق همه رهگیری ها عملا ممکن نبوده است.

وی درباره فعالیت های تیم های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی استان قم نیز اذعان کرد: از ابتدای این طرح حدود ۸۰۰ مورد مراقبت در منزل در قم انجام شده است که بیش از ۱۵۰ مورد از آن ها مربوط به ده روز اخیر است که از این تعداد، بیش از ۵۰ نفر نیاز به ارجاع به بیمارستان داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به نظارت های انجام شده در طرح شهید سلیمانی در استان قم پرداخت و خاطر نشان کرد: از ابتدای این طرح حدود ۷۷ هزار مورد نظارت در این طرح با همکاری نیروهای فعال و آموزش دیده مراکز بهداشت، پایگاه های بسیج و همچنین هلال احمر انجام شده که این نظارت ها، حدود ۱۵ هزار اخطار و ۲۸۸ پلمب را به دنبال داشته است.

محبی با اشاره به شیوع موج جدید بیماری کووید۱۹ در کشور یادآور شد: ویژگی های جدید در این موج سبب شد تا عملا طرح محله محور شهید سلیمانی با مختصات قبلی به اتمام برسد، البته امید است تا روند جدید و تکاملی آن هرچه سریع تر ابلاغ شود تا باز هم تیم های مختلف در این طرح بتوانند به خدمات رسانی به مردم ادامه دهند.

وی با اشاره به نکاتی درباره ارزیابی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان قم بیان کرد: متأسفانه ارزیابی ها نشان می دهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری قم در هفته های مکرّر روند رو به رشدی را تجربه نکرده است.

محبی ادامه داد: همچنین درباره رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع های خرید و پاساژها و البته در بین اصناف مختلف نیز لازم است تا هیئت اُمنای مجتمع های خرید و همچنین اتحادیه اصناف پای کار باشند تا روند رعایت این شیوه نامه ها مطلوب باشد.

وی با اشاره به این که درباره إعمال محدودیت ها بر اساس رنگ بندی کرونایی و لیست مشاغل تعریف شده در گروه های شغلی یک تا چهار، نباید به انتظار جلسه و ابلاغ باقی ماند گفت: البته درباره مشاغلی مانند اغذیه فروشی ها و رستوران ها اعلام کرده ایم که راضی به تعطیلی آن ها نیستیم و پیشنهاد شده تا این مشاغل بتوانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و البته به صورت بیرون بر به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: آمار بیانگر آن است که استان قم بیشترین ماندگاری را در وضعیت آبی کرونایی داشت، از این رو امید است با همراهی بیشتر مردم و مسؤولان باز هم بتوانیم به وضعیت سابق بازگردیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcd5n0n.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما