چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 95973

رینگ طلایی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) راه اندازی شد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی رینگ طلایی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: این مسیر با حداقل کرایه و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم طراحی‌شده و هزار و ۸۰۰ ریال کرایه نیز برای آن مشخص‌شده است.
رینگ طلایی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) راه اندازی شد
رینگ طلایی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز علی نیک در گفت‌وگویی با اشاره به تغییر برخی خطوط اتوبوسرانی از قطری به شعاعی در شهر قم اظهار داشت: بر اساس مطالعه‌های طرح جامع ترافیک و لزوم تغییر در بعضی از مسیرهای اتوبوس‌ها برای کاهش زمان و طول سفر، رینگ طلایی حرم مطهر راه‌اندازی شد.

وی  افزود: خطوط اتوبوسرانی قم در حال حاضر به تلفیقی از خطوط قطری و شعاعی رسیده‌ و برخی از خطوط قطری که تبادل سفر در آن وجود داشته حفظ‌شده اما در برخی از خطوط که تبادل سفر وجود ندارد تغییرهایی اتفاق افتاده است.

نیک با ابراز رضایت شهروندان در تغییرهای ایجادشده در مسیر اتوبوس‌ها تصریح کرد: در مجموع این اصلاحات علاوه بر ایجاد رضایتمندی شهروندان توانسته حمل‌ونقل شهری را تسهیل کرده و ترافیک هسته مرکزی شهر را ساماندهی کند.

وی راه‌اندازی رینگ طلایی حرم کریمه اهل بیت را اتفاقی قابل‌توجه در این تغییرها خواند و بیان کرد: با قطری شدن خطوط و تبدیل بخشی از خیابان‌های اطراف حرم به پیاده راه عبور و مرور برای افراد سالخورده سخت شده و با راه‌اندازی رینگ طلایی بخشی از این مشکلات نیز مرتفع شده است.

وی نحوه عملکرد رینگ طلایی اطراف حرم مطهر را تشریح کرد و ادامه داد: رینگ طلایی  اطراف حرم به‌صورت ساعت‌گرد، مردم را با سرفاصله زمانی کم جابه‌جا کرده و شهروندان را به سمت خطوط اصلی هدایت می‌کند.

نیک هزینه جابه‌جایی این مسیر را اعلام و تاکید کرد: این مسیر برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم  مطهر طراحی‌شده و مبلغ ۱۸۰۰ ریال نیز به عنوان کرایه برای آن مشخص ‌شده است.

وی راه‌اندازی خط اتوبوس به سمت شهرک صنعتی شکوهیه را نیز مطرح کرد و یادآور شد: همگام با تحقق شعار سال در پشتیبانی از تولید یکی از اقدام‌های مهم راه‌اندازی خط اتوبوس به سمت شهرک شکوهیه بوده که متاسفانه هنوز استقبالی از آن نشده و امیدواریم این خط نیز موردتوجه قرار گیرد.

۳۵۰ دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل درون شهری قم فعال است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcc1oqo.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما