پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 96005

آیت الله کعبی: شرکت نکردن در انتخابات تضییع حقوق همه مردم است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امر انتخابات حق الناس است گفت: شرکت نکردن در انتخابات باعث از بین رفتن حق مردم در داشتن دولت انقلابی می شود.
آیت الله کعبی: شرکت نکردن در انتخابات تضییع حقوق همه مردم است
آیت الله کعبی: شرکت نکردن در انتخابات تضییع حقوق همه مردم است
به گزارش قم نیوز آیت الله عباس کعبی صبح پنجشنبه در جلسه «کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ و حضور حداکثری» که در دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب برگزار گردید، با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان طلاب، اولین مجموعه است که برای تحکیم رابطه حوزه، علما و مراجع فعال می‌باشد، گفت: این مجمع در باب تحول در حوزه و همچنین تقویت حوزه انقلابی می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید و رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به این موضوع، مسئله حوزه انقلابی را در جمع نمایندگان طلاب مطرح کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئله انتخابات و اینکه ظرف تقرب به سمت خداوند، ظرف اجتماعی سیاسی است، گفت: اگر کسی زاهدانه رفتار کند اما به مسائل اجتماعی و سیاسی خود نپردازد، امیدی نیست اهل نجات باشد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مسئولیت اخروی بی توجهی به امور اجتماعی بسیار سنگین است، گفت: در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، شناخت، حفظ و پیشبرد انقلاب در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی به همراه باز تولید معارف اهل بیت (علیهم السلام) در عصر غیبت است که هر بار به گونه‌ای ظهور و بروز می‌کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: عمل صالح، تنها شب زنده داری در ماه مبارک رمضان نیست، بلکه تلاش برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هم عمل صالح است. اگر کسی در این مسیر سختی بکشد و برای نظام اسلامی تلاش نماید، عمل صالح برایش ثبت خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر اینکه باید فعالیت انتخاباتی را فعالیت اصلی بدانیم، افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ پیشرفت اهداف انقلاب با تحقق دولت انقلابی و اسلامی است و از این جهت شباهت بسیاری به وضعیت اوایل پیروزی انقلاب داریم و چنانچه سستی در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح شود، ممکن است پشیمانی زیادی به بار بیاورد.

وی با اشاره به حق و تکلیف بودن انتخابات، گفت: شرکت در انتخابات، حق است زیرا قانون اساسی به موجب شرع مقدس و نظام سیاسی در اسلام، برای همه مردم این حق را تضمین کرده است و معنای آن این است که می‌تواند انتخاب کند و یا انتخاب نکند؛ اما از منظر فقهی، واجب و تکلیف شرعی است؛ آن هم واجب انقلابی است و اگر کسی شرکت نکند معصیت سیاسی مرتکب شده است و باید در محضر الهی پاسخگو باشد.

آیت الله کعبی با تأکید بر لزوم بالا بردن ظرفیت نظام اسلامی با انتخابات و تقویت نظام با مشارکت حداکثری، افزود: اطاعت از ولی فقیه و تجدید بیعت با ایشان، تأثیرگذاری در امور مهم اجتماع و بسیاری از مسائل مهم دیگر، از دستاوردهای شرکت حداکثری در انتخابات است.

وی با اشاره به حق الناس بودن انتخابات، ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات، موجب تضییع حقوق مردمی می‌شود که می‌خواهند در کشور اسلامی، دولت مناسب انقلابی بر امور مسلط باشد. مشارکت حداکثری باعث تضعیف دشمن و تقویت نظام و مصداقی از جهاد فی سبیل الله است. لذا بسترهایی که زمینه آن را فراهم می‌کند مورد تأیید اسلام است.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiyeh.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما