پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : 96017

اصناف برای اعمال محدودیت‌ها مطالباتی دارند‌

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اعمال محدودیت برای اصناف در این دوره به خاطر وجود یک سری مطالبات از سوی کسبه با مشکل روبرو بود.
اصناف برای اعمال محدودیت‌ها مطالباتی دارند‌
اصناف برای اعمال محدودیت‌ها مطالباتی دارند‌
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: نظارت بر بازار و کالا با تقسیم‌بندی در سطح ملی روبرو است که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و در بخشی هم برخی کمیسیون‌ها هم ورود می‌کنند در اعمال محدودیت‌های این دوره کسبه و اصناف مقاومت کردند وبرای این امر یک سری مطالباتی هم داشتند.

به گفته وی؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی تا 80 درصد است برای اعمال محدودیت جلساتی با هیئت‌امنای این اصناف و کسبه داشتیم که  درخواست ساماندهی چک‌های برگشتی و مالیات به همراه تعطیلی‌ها داشتند.

وی افزود: واحدهای صنفی تا 90 درصد تعطیل هستند ولی وجود 70 هزار واحد صنفی غیرمجاز اعمال محدودیت را مشکل خواهد کرد، تقاضا داریم با این واحدها با شدت برخورد شود.

رئیس اتاق اصناف قم هم در ادامه این جلسه گفت: در این دوره وضعیت اعمال محدودیت‌ها مشکل‌تر بود و با مقاومت‌هایی روبرو بود اصناف در این دوره مطالباتی داشتند جلسات زیادی برگزار شد خط‌مشی معاونت اقتصادی استانداری و ستاد بحران و مرکز بحران داشتند که بر اساس آن‌یک سری نیروهایی به ما داده‌شده است.

حسن احمدلو بیان کرد:  اصناف ملاحظاتی داشتند که با توجه به وجود چک‌های برگشتی و مالیات باید بابت یک ماه این مالیات‌ها کسر شود بخشی قابل‌اجرا بوده است .

به گفته وی؛ آخرین گزارش اصناف تا 95 درصد همکاری داشتند و افراد خارج از مجتمع 85 درصد 3 هزار و 50 تا بازرسی و 4 پرونده به اماکن ارجاع شده است دعوت کردیم از کمیسیون‌ها تا گزارش هفتگی ارائه کنند.اما بعد از تعطیلی مجتمع‌ها دست‌فروش‌ها فعال می‌شوند.

 کنترل بر برگزاری مراسم ختم از سوی بازماندگان مشکل است/روز بازارها محدودشدند 

سید امر سامع معاون امور خدماتی شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: گزارش مرکز بهداشت دو جنبه دارد که یا سهل‌انگاری و یا مشکل بودن نظارت همراه است، همیشه در جلسات مرکز بهداشت حضور داریم و مکاتباتی روزانه از مراکز سی ان جی‌ها انجام می‌شود، چندین مرتبه از بازماندگان متوفی تعهد به عدم برگزاری مراسم گرفتیم اما  کار مشکلی است.

وی افزود: باید با استمرار تذکر را ادامه دهیم ما اطلاع‌رسانی کافی در سطح شهر در ارتباط با وضعیت قرمز قم دادیم در بحث پایانه‌ها بحث ماسک و ضدعفونی حل‌شده ولی با توجه به افزایش ترددها ما کمبود اتوبوس داریم گاهی در برخی ساعت‌ها علاوه بر مجبور به فعالیت اضافه بر ظرفیت داریم.

به گفته معاون امور خدماتی شهرداری قم گفت: در بحث روز بازارها دست‌فروش‌ها در داخل شهر بسیار محدود و وضعیت بسیار خوبی نسبت به دیگر استان‌ها داریم از 5 شنبه هفته آینده با نمایندگان دست‌فروش‌های روز بازارها جلساتی گذاشتیم و پیامک دادیم که تعطیل کنند نیاز به اعمال قانون و همکاری راهور هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmxqo.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما