قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از آزمون‌های بزرگ الهی برای ما آزمون غیبت است، دنیا امروز نیازمند امام زمان(عج) است و ما در این آزمون تابع هستیم، عجله و تعیین وقت نمی‌کنیم بلکه برای انتظار فرج دعا می‌کنیم.
غیبت امام زمان(عج) یکی از آزمون‌های بزرگ الهی برای جامعه اسلامی است
غیبت امام زمان(عج) یکی از آزمون‌های بزرگ الهی برای جامعه اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: خدا جنس حرف‌هایش را در برخی از سوره‌های قرآن کریم آورده است، خداوند می‌فرماید محصول ما در قرآن با حروف و پرمحتوا است و کسی نمی‌تواند همانند آن را بیاورد.

وی افزود: بسیاری از ما می‌گوییم ای‌کاش روز عاشورا حضور داشتیم و جان خود را فدای نهضت عاشورا می‌کردیم ولی آیا این‌گونه است، آیا همه‌کسانی که به رسول خدا و امام حسین(ع) گفتند که شمارا یاری می‌کنیم این اقدام را انجام دادند؟ خیر چون مرز ادعا و واقعیت بسیار زیاد است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند سه چیز در سه جا شناخته می‌شود، انسان برد برد را باید در عصبانیت شناخت، شجاع را در میدان شجاعت و برادر و برادری را در موقع نیاز باید شناخت.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود می‌دانی ما چرا تو را پیغمبر قرار دادیم که گفت نه، خداوند فرمود یک روز چوپانی می‌کردی و یکی از بره‌ها فرار کرد تو هم به دنبالش رفتی و در نهایت حیوان را گرفتی و عصبانی نشدی.

رفیعی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که می‌گویند ایمان آوردیم کافی نیست بلکه باید امتحان شوند، اگر خداوند امتحان می‌کند سه دلیل دارد.

وی با اشاره به آیه 3 سوره عنکبوت گفت: هیچ‌کسی نباید بگوید خداوند از من امتحان نگیرد و ما از همه افراد پیش از شما امتحان گرفتیم، همه اتفاقات در عالم امتحان است و باید نگاهمان در زندگی آزمونی باشد.

 همه لحظات زندگی‌مان آزمون الهی است 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جوانی، عمر، اولاد، داشتن و نداشتن مال، بیماری، سلامت، فقر همه آزمون است و نگاه ما به همه لحظات زندگی باید به‌عنوان آزمون باشد و نباید تفکر شود که آزمون فقط برای یک افراد خاص است بلکه همه لحظات زندگی‌مان آزمون است و می‌تواند این لحظات سبب ترقی و یا تنزل شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند آزمون‌های الهی به چهار شکل است و دارای مراتب است، بلا و آزمون برای ظالم ادب است، دانش‌آموزی که درسی نمی‌خواند و در امتحان توانایی پاسخگویی ندارد و گریه می‌کند و ادب می‌شود.

 امتحان الهی برای تعیین مرز ادعا و واقعیت است 

رفیعی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند خداوند در 14 جا مرا امتحان کند که 7 بار در زمان رسول خدا بود، امتحان برای اولیای خدا کرامت است و نگاه ما به امتحان دو نکته دارد که نخست امتحان برای تعیین مرز ادعا و واقعیت است همانند کسی که برای مهندسی آزمون می‌دهد.

وی عنوان کرد: امتحان برای این است که بدانیم ادعا کافی نیست، قرآن کریم می‌فرماید برخی روی هوا سخن گفته و چیزی می‌گویند ولی هیچ‌گاه بر باور خود پایدار نیستند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: همه عالم هستی آزمون است و هدف از آزمون بر اساس آیات الهی 3 چیز است، نخست اینکه کاه از گندم جدا و خبیث از طیب جدا شود، هدف دوم آنچه درون ما است بیرون ریخته شود و سومین هدف اینکه مشخص شود چه کسی عملش احسن وچه کسی در عمل نیکوتر است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از آزمون‌های بزرگ الهی برای ما آزمون غیبت است، دنیا امروز نیازمند امام زمان(عج) است و ما در این آزمون تابع هستیم، عجله و تعیین وقت نمی‌کنیم بلکه برای انتظار فرج دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcj8yeh.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما