قم نيوز : ۲۵۰ طلبه حوزه علمیه قم در موج جدید کرونا برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی اعلام آمادگی کردند.
بازگشت دوباره طلاب جهادگر به بیمارستان‌های قم
بازگشت دوباره طلاب جهادگر به بیمارستان‌های قم
به گزارش قم نیوز پس از اوج گیری ویروس کرونا در قم و پر شدن بیمارستان ها، طلاب و نیرو‌های جهادی که در پیک‌های قبلی به کمک کادر بهداشت و درمان آمده بودند، این بار نیز به عرصه آمدند و جلسه هماهنگی برای حضور آن‌ها با حضور دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در این جلسه بر بهره گیری هر چه بیشتر از طلاب جهادی در مراکز درمانی کرونایی قم و خدمات دهی به کادر بیمارستان تاکید شد.

 اعلام آمادگی ۲۵۰ طلبه برای حضور در بیمارستان‌ها 
حجت الاسلام و المسلمین زمانی، معاون حوزه‌های علمیه در جلسه با نیرو‌های جهادی اظهار کرد: ستاد بحران حوزه‌های علمیه فعال است و در پیک‌های گذشته ۲۰ هزار طلبه خواهر و برادر در جهت کمک به بیماران کرونایی راهی بیمارستان‌ها شدند.

او افزود: ۱۰ کمیته برای طلاب جهادی شامل کمیته‌های بیمارستان، آرامستان، مساوات، روانشناسی، رسانه و... تشکیل شده است که فعالیت‌ها به صورت برنامه ریزی شده دنبال می‌شود.

معاون حوزه های علمیه ادامه داد: قدردان زحمات مجموعه سلامت کشور و استان هستیم که جهادگونه وارد عرصه شده اند و در جهت خدمات رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی عنوان کرد: حوزه علمیه در موج جدید شیوع کرونا نیز برای خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان ها، اعلام آمادگی کرده است و در استان قم ۲۵۰ طلبه در حال حاضر اعلام آمادگی کرده اند.

او گفت: آرامش بخشی به بیماران، گسترش فضای معنوی و پاسخگویی به سئوالات شرعی و همچنین کمک به پرستاران و همراهان از جمله وظایف نیرو‌های جهادی در بیمارستان‌ها است.

 نیازمند حضور نیرو‌های جهادی در بیمارستان‌ها هستیم
 دکتر محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه با نیرو‌های جهادی نیز با بیان این که طلاب جهادی باعث افتخار حوزه علمیه و جامعه روحانیت شدند، گفت:حضور نیرو‌های طلاب جهادی در بیمارستان‌ها موجب دلگرمی و آرامش بخشی و ارتقای روحیه معنویت برای بیماران و کادر بیمارستان است.

او افزود: طلاب در پیک‌های قبلی کرونا در بیمارستان‌ها کار‌هایی انجام دادند که در تاریخ ماندگار شد و امروز نیز با توجه به افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی بار دیگر نیازمند حضور ارزشمند آن‌ها هستیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: باید هوشیارانه عمل کنیم و با کمک هم باید بر این بیماری غلبه کرده و زنجیره انتقال را قطع کنیم.

قدیر بیان کرد: طلاب جهادی در گام اول کمک بحال کادر بیمارستان هستند و درگام دوم در ارتقای سلامت جسمی و معنوی تلاش می‌کنند و این مسئله بسیار مهم بوده که از جمله نیازمندی‌های ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfcxd1.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما