قم نيوز : هرچند ویروس کرونا آموزش حضوری را در تمام دنیا تحت تأثیر قرارداده است ولی ثبت‌نام دوره پیش‌دبستانی مجازی در قم نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ ‌درصدی داشته و به پوشش صد و یک‌درصدی رسیده است.
بلاتکلیفی خانواده‌ها در روزهای کرونایی/ثبت نام نوآموزان در هاله‌ای از ابهام
بلاتکلیفی خانواده‌ها در روزهای کرونایی/ثبت نام نوآموزان در هاله‌ای از ابهام
به گزارش قم نیوز ویروس منحوس و میهمان ناخوانده‌ای که این روزها با به راه انداختن معرکه‌ای بی‌سابقه، حال تمام فعالیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و غیره را دستخوش تغییر قرار داده و به‌نوعی با جولان دادن در تمامی عرصه‌ها به‌شدت در حال پیش روی است؛ در کنار دیگر فعالیت‌ها بحث آموزش‌ و پرورش دانش آموزان که قشر عظیمی از افراد جامعه را درون خود جای‌داده را نیز از این قاعده مستثنا نکرده است.

تقویت پایه‌های تحصیلی و بنیه علمی، از مهم‌ترین عوامل موفقیت دانش آموزان در پایه‌های بالاتر شناخته‌شده است که بر همین اساس طبق نظرسنجی و بررسی‌های به‌عمل‌آمده تفاوت معناداری بین دانش‌آموزانی که دوره پیش‌دبستانی را سپری می‌کنند با دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از کسب آموزش‌ها و مهارت‌های این دوره بی‌بهره هستند وجود دارد.

با توجه به اطلاع‌رسانی که به دلیل اهمیت دوره پیش‌دبستانی در زمینهٔ ثبت‌نام نوآموزان در این دوره شده است، ازاین‌رو انتظار می‌رود والدین نسبت به این مهم اهتمام جدی‌تری داشته باشند و این در حالی است که شرایط کرونایی حاکم بر کشور بساط آموزش را به‌طورکلی درهم‌پیچیده که این اتفاق خود، سردرگمی، بلاتکلیفی و نگرانی‌های بسیاری را برای خانواده‌ها به همراه داشت.

در همین رابطه مریم سادات پناهنده، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اهمیت گذراندن دوران پیش‌دبستانی به عنوان مقدمات علمی ورود به دبستان اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و اهمیت سپری کردن دوران پیش‌دبستانی در کیفیت بحث آموزشی در مقاطع بالاتر، کلاس‌های آموزشی این سال تحصیلی، در شبکه شاد و پیام‌رسان‌های داخلی ارائه‌شده است تا با آمادگی بیشتر نوآموزان در بستر فراهم‌شده وارد بحث آموزش شویم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: باهمت همکاران و عنایت اولیا محترم توانستیم پوشش 100 و یک‌درصدی را در این دوره، با توجه به شاخص تعریف‌شده داشته باشیم و درواقع نسبت به سال گذشته با رشد بیش از سی‌درصدی در این زمینه مواجه شدیم.

 آموزش مجازی نوآموزان، فرصتی مغتنم برای ورود به دبستان 
وی اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها نسبت به مشارکت در این دوره را ضروری دانست و عنوان کرد: دوره پیش‌دبستانی به عنوان دوره‌ای رسمی و غیراجباری نیازمند آموزش مهارت‌هایی است که امروز با استفاده از ظرفیت تعیین‌شده، به‌صورت کاملاً مجازی در حال انجام است.

به گفته پناهنده دوره پیش‌دبستانی در سنوات گذشته، در مدت 8 و نیم ماهه بوده  است، البته دوره یک‌ماهه‌ای نیز برای بازماندگان، با محوریت دوزبانه‌ها برگزار می‌شد تا نوآموزان آمادگی نسبی را کسب کنند که با توجه به شرایط حاضر، برنامه ثبت‌نام متوقف نشده و جذب نوآموزان تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری این دوره، کارشناسان ما با کمک گروه‌های آموزشی، امر آموزش را به‌خوبی رصد می‌کنند، هرچند قابلیت و اهمیت آموزش چهره به چهره بر کسی پوشیده نیست اما آموزش مجازی در شرایط پیش‌آمده بهترین گزینه و فرصت برای آمادگی و پذیرش دوره‌ای جدید برای نوآموزان است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciuua3.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما