شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 96048

حجت‌الاسلام رفیعی: نسل جوان عقل‌گرا باشند

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نسل جوان باید عقل‌گرا باشند، گفت: برخی افراد نماز نمی‌خوانند و می‌گویند مگر خدا به نماز ما نیاز دارد، ما به نماز نیاز داریم چون نماز و گفت‌وگو باخدا به نفع خودمان است.
حجت‌الاسلام رفیعی: نسل جوان عقل‌گرا باشند/ مقابله با نفس سبب موفقیت انسان می‌شود‌
حجت‌الاسلام رفیعی: نسل جوان عقل‌گرا باشند/ مقابله با نفس سبب موفقیت انسان می‌شود‌
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: گاهی برخی افراد خود را برتر و بالاتر می‌پندارند و پندارهای غلط و نادرستی دارند و تلاش می کنند با این پندار غلط اندیشه خود را پیش ببرند.

وی افزود: هنگامی که فرعون مشاهده کرد جادوگران به حضرت موسی(ع) ایمان آوردند و پس‌ازاینکه دست فرعون خالی شد گفت که برای من برجی بسازید و من بالای برج بروم و باخدای آسمان‌ها درگیر شوم، فرعون قصد داشت از مرکب جهل مردم سواستفاده کند چون می دانست اگر برج هم بسازد خدا قابل مشاهده نیست.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در روایت داریم 50 هزار نفر برای احداث برج فرعون کار می کردند و آن قدر این برج بالارفت که دیگر کارگران توانایی ساخت نداشتند و در نهایت فروریخت، فرعون تصور کرد با ساخت برج می تواند با حضرت موسی(ع) و خداوند مقابله کند و تصور باطلی داشت.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که یهودیان همواره خود را برتر می دانند و مدعی بودند آتش به ما نمی‌رسد و در ادعایی دیگر می گفتند ما پسر و حبیب خدا هستیم و کسی از ما برتر و بالاتر وجود ندارد و این موضوع باطلی است که در قرآن کریم با آن اشاره‌شده است.

رفیعی ادامه داد: در زمان حضرت محمد(ص) شخصی بود که وضع مالی مناسبی داشت ولی به فقرا کمک نمی‌کرد و مشرک بود، شخص دیگر که وضع مالی نامناسبی داشت خداپرست بود، شخص فقیر آن کافر را نصیحت می‌کرد و می‌گفت که بگو هرچه هست برای خداست و آن شخص کافر می گفت که فکر نمی‌کنم قیامتی در کار باشد و اگر قیامتی باشد آنجا ما پولدارها به بهشت می‌رویم.

 هیچ گاه کسی که مرتکب گناه باشد باکسی که عمل صالح انجام می‌دهد در یک مقام نیستند 

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه کسی که مرتکب گناه باشد باکسی که عمل صالح انجام می‌دهد در یک مقام نیستند، گفت: برخی بافرهنگ قرآن آشنا نیستند و تصور می‌کنند هر گناهی که انجام دهند با افراد مومن در یک درجه هستند ولی این‌گونه نیست و افرادی که این تصور رادارند درک قرآن ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معنای رحمانیت و عفو و گذشت خدا این نیست که شرک را نادیده گرفت، خداوند در قرآن تاکید کرده است که شرک قابل‌بخشش نیست، باید اقدامی کرد که در مردم انگیزه کار خیر و مثبت داشته باشند و این انگیزه محبت و دوستی به خداست چون خداوند را دوست داریم عمل صالح و کار خوب انجام می‌دهیم.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: کسی که خدا را دوست ندارد و منکر خداوند است آیا می توان آنها را مشمول رحمت قرارداد نخیر چون با عدل خداوند جور درنمی‌آید، شخصی خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید و گفت لقاءالله یعنی چه و آیا خدا را با چشم می‌بینیم، امام(ع) در پاسخ گفت که منظور از لقاءالله دیدن خدا با چشم نیست بلکه روز قیامت پرده‌ها کنار می رود.

رفیعی بیان کرد: هرکسی با نفس خود مبارزه کند برنده می شود چون ساخته می‌شود، بدا به حال کسانی که نفس شان بر آن‌ها غلبه کند و باید مراقب باشیم تا اسیر هوای نفس نشویم.

وی با تأکید بر اینکه نسل جوان باید عقل‌گرا باشند، خاطرنشان کرد:  برخی افراد نماز نمی‌خوانند و می‌گویند مگر خدا به نماز ما نیاز دارد، ما به نماز نیاز داریم چون نماز و گفت‌وگو باخدا به نفع خودمان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7z9y.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما